hur känns fosterrörelse?
Hej.
Hur känns de första fosterrörelserna man känner?
MVH
Hej.
Hur känns de första fosterrörelserna man känner?
MVH
som bubbel har det kännts för mig
Jag tycker med att de kittlas till, som typ "kolsyra" i magen...Så svårt att förklara
Först kändes det som pickningar i sidan, sen blev det lite mer som en fisk som sprattlade till. Nu är jag i v31 och det trycker och spänner på ett annorlunda sätt än tidigare. Nu känner och ser man hårda kroppsdelar som trycker ut lite överallt och det känns ibland som att hela magens muskler drar ihop sig i kramp.. :D Vet inte annars hur jag ska förklara det.. :D
Bubbler :) inte att det bubblar.. men en spark från en liten liten fot = en liten bubbel..
Som små buffar långt ner i magen.. :)
först känns det som en liten magbubbelknorr, som om du har gas i tarmarna som rör sig lite. Sen lite mer som ett fisksprattel. Senare som om du håller en groda eller något mellan dina händer; när den knökar runt där inne, fast i din mage.
Ännu senare känns det som om du stoppat ner en orm innanför tröjan och hur den knökar runt mot kroppen för att komma loss.
*ok, fattar om den senare liknelsen kanske inte lät så mysig, men det var så jag beskrev känslan för min man - vi har haft en pyton...*
Hoppas att du blivit lite klokare !
Som att nåt vrider sig i magen, alltså inte smärtsamt, mer som en smekning från insidan.
Vilka fina förklaringar ni ger!
Jag tycker att det är jättesvårt att beskriva hur det känns. Men de första rörelserna jag kände var och ett litet kittlande och ett litet pickande strax över blygdbenet. Sedan kände jag lite pirrande långt nere i magen. Första sparken kom när jag tryckte lite med fingrarna precis där det pirrade och det tryckte tillbaka lite snabbt. LYCKA !
Nu är det ganska mycket aktivitet i magen och det känns ibland som ett tryck från insidan med varierande styrka, ibland som nervryckningar och ibland som rena buffar/knuffar från insidan. Varje gång blir jag lika glad :)
först känns det som en liten magbubbelknorr, som om du har gas i tarmarna som rör sig lite. Sen lite mer som ett fisksprattel. Senare som om du håller en groda eller något mellan dina händer; när den knökar runt där inne, fast i din mage.
Ännu senare känns det som om du stoppat ner en orm innanför tröjan och hur den knökar runt mot kroppen för att komma loss.
*ok, fattar om den senare liknelsen kanske inte lät så mysig, men det var så jag beskrev känslan för min man - vi har haft en pyton...*
Hoppas att du blivit lite klokare !