Du måste logga in för att svara i en tråd.

• seli

Min katthona blöder från underlivet.

Ja som rubriken lyder så blöder min katthona från underlivet. Hon fick kattungar för ca 17- 18 veckor sedan och det gick hur bra som helst.
    Idag kräktes hon upp all mat hon ätit, sen gick hon ut. När hon kom in ikväll, så droppade det blod från hennes underliv, vad kan detta vara?
    Är det någon som varit med om detta och vad har det i så fall varit för fel? Jag tänkte missfall, men jag vet inte.

• Svar på tråden Min katthona blöder från underlivet.
  • LPW

Jag tycker att du skall ta kontakt med en veterinär omgående (det finns veterinärer som har jour kvällstid)! 

• lia76

Vissa katter kan blöda när de är dräktiga.

Jag skulle dock åka in med henne till en veterinär för hon kan ha fått livmoderinflammation.
    Hon kan även kanske ha blivit dräktig igen men fått missfall och då behöver hon kanske få hjälp med att få ut katungarna. 

(=
  • Jezamine

Kontakta en jourveterinär.snarast.

Jag är INTE avstängd
  • seli

Jag tänkte ringa till veterinären imorgon och fråga vad dom tycker, men alltså om det är livmoderinflammation, e det akut då? Och om det är missfall, så kan hon inte ha gått så långt för hon har ju inte blivit det minsta tjock.
    Steriliserar dom henne om det är livmoderinflammation eller vad gör dom?

• pixietails

Varför ringer du inte nu?

• Jezamine
    seli skrev 2010-09-24 23:25:44 följande:
    Jag tänkte ringa till veterinären imorgon och fråga vad dom tycker, men alltså om det är livmoderinflammation, e det akut då? Och om det är missfall, så kan hon inte ha gått så långt för hon har ju inte blivit det minsta tjock.
    Steriliserar dom henne om det är livmoderinflammation eller vad gör dom?
    Ja det är allvarligt.Du kan googla på livmoderinflamamtion hos katt.
    Jag är INTE avstängd
  • seli

Jag kan inte åka iväg med henne inatt ändå. Vill bara veta om det finns någon som vet hur akut det är om hon har fått livmodersinflammation?

• Jezamine
    seli skrev 2010-09-24 23:31:00 följande:
    Jag kan inte åka iväg med henne inatt ändå. Vill bara veta om det finns någon som vet hur akut det är om hon har fått livmodersinflammation?
    Du kan ju inte åka till vet iaf el hur? Hur akut det än är.
    Jag är INTE avstängd
  • lennartsdotter

Om det är livmoderinflammation kan det vara mycket akut. Om det handlar om en livmoderinflammation finns egentligen två alternativ:
    1) kastrera
    2) ge abortspruta och antibiotika.

Det låter konstigt att ge abortspruta men den har effekten att livmodern tömmer sig vilket är väldigt bra vid en viss typ av livmoderinflammation. Absolut en metod att överväga om det är "rätt slags" pyo och det handlar om en värdefull avelshona.

• seli

Röntgar dom innan dom ställer diagnosen? Vad kan detta hela kosta, vi har ingen försäkring.

Svar på tråden Min katthona blöder från underlivet.