seli skrev 2010-09-25 14:39:30 följande:
Ja veterinären sa i alla fall att det fanns katter som kunde blöda när dom löpte.
MEN jag tror att det var ett tidigt missfall, för katten är hur pigg som helst idag, äter, dricker som vanligt och jag har heller inte sett något blod idag, var även vid henne när hon kissade och det kom inget blod då heller. Hoppas på att det här håller i sig nu så hon inte börjar blöda eller nåt igen. OCH i så fall så har jag faktiskt börjat tänka på att försäkra henne. Och även hennes lilla pojk.
Skönt att din kisse mår bra nu!
Tänkte bara säga att en försäkring för huskatt ligger på ca 750 kr/år. Ingen stor kostnad alltså, och skulle olyckan vara framme är man glad att man är försäkrad!
Dock vill jag påpeka, appropå all skrämselpropaganda att det BEHÖVER inte alltid bli jättedyrt med veterinärvård för att man inte har försäkring, så du ska absolut inte dra dig för att uppsöka veterinär om det skulle behövas!
Det beror ju helt på vad som är fel på djuret och vad som måste göras. Vår gammelkatt som vid tillfället var oförsäkrad åkte för ett par år sedan på en fästinginfektion (tror vi att det var iaf). Undersökningen och medicin översteg inte den självrisk (1300 kr) man har på försäkringen så vi hade fått betala lika mycket/lite i alla fall.
Lite OT-info så här på lördagkvällen. Hur som helst, huvudsaken är ju att katten mår bra nu!