• Jennie1986

Har du fått smisk någon gång?

När jag var 13 år och blev påkommen av mormor när jag smygrökte gav hon mej smisk på bara stjärten

Nån annan som fått smisk?

• Svar på tråden Har du fått smisk någon gång?
  • Empiiis

Ja, av min mormor fick jag en liten lös dask på stjärten när jag var typ 4 eller 5. Men då sa jag åt henne att så fick man inte göra :p
    MIn syster sa "du får skirka som mamma men inte smiska" hehe

• Najs

Japp, finsk uppfostran hehe.. Jag tog inte skada av det, inte mina syskon heller. det var dask på bara rumpan , men bara när vi va totalt hemska. Inte som på mina föräldrars tid, när dem själva fick gå ut i skogen o hämta ris som dem sen fick smisk med.eller bältet.

• Najs

Glömde säga att jag har fått det typ 4 ggr i mitt liv bara, och sista gången va när ja va runt 10 har ja för mig.
    samma me syskonen, tror jag

• Southern Belle

Ja, jag är så gammal att det fortfarande var tillåtet att aga barn är jag var liten.. Fick smisk en gång, av min morfar. Jag och mina kusiner var inne i morfars ladugård och kom på idén att vi skulle kasta ägg i en hink. Vi var inte så duktiga på det. Alla äggen gick åt och de flesta hamnade på golv och väggar... Som straff fick vi själva gå ut och hämta var sin pinne som vi skulle få smisk med. Själva smisket var mest en symbolisk handling och jag minns att det inte gjorde ont, men gud vad vi skämdes......

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • A L V

Joodå, fick ordentliga daskar av mamma så pass hårt att hennes handflata syntes efteråt på låret. (alltså rött, inte blåningar.) Hennes "specialitet" var att först lugga en så man lyfte från golvet och sen daska några gånger med andra handen på rumpa och lår. Hårstrån lossnade och man kände sig svullen i hårbotten efteråt.
    Förekom några gånger då jag och syrran kivades under telefonsamtal eller svarade emot uppkäftigt och var allmänt störiga. Vi var väl en sisådär 4-10 år gamla nånting då.
    Behöver jag tillägga att mamma hade problem att tygla sitt humör? Jäklar vad hon kunde brusa upp och skrika. Hon tappade kontrollen över sig själv. Varför vet jag inte riktigt. Nu vill hon inte gärna kännas vid dessa incidenter utan försöker mer skoja bort det, eller så få det till att vi minns lite fel. Ja ja..

Minns ett smisk av pappa, då jag i ilska gick från soffbordet och välte hans mat i golvet. Han kom efter och försökte smiska mig på bara stjärten, medans jag kämpande på rygg drog upp trosorna över baken igen. Kan inte minnas att det hänt igen. Var väl en ca. 8 år. Tror att pappa ångrade sig djupt efteråt.

• Dr Mupp

Jadå. Med både hand och tillhyggen.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • 4 prinsar

ja när jag va 5 år fick jag smisk av pappa för att jag drog ur en lös tand på min 12 åriga släkting...va ju inte meningen av mej men pappa tyckte det.sen drog mamma mej i örat några ggr när jag vart riktigt olydig.

Liam,Elliot o Mio,älskar er
Svar på tråden Har du fått smisk någon gång?