• hjärtatmitt

RFSU testa tidigt - mega svagt streck?

Hej! Gjorde i morse RFSUs grav. Test testa tidigt, tog testet direkt på morgonen, det visar ett mega mega svagt streck, det syns om man tittar mer noga, men som sagt mkt mkt svagt. Är det någon som har erfarenhet av dessa test? Vill ju så gärna att vi ska ha en liten på gång... Tänker att eftersom jag vill så mkt, kanske jag överanalyserar testet? Har en son som idag är 10 år, minns inte så mkt från min första graviditet, men vet att jag var sjukligt trött, precis som nu, har i 1,5 v varit tok trött så jag knappt vet vad jag heter... Lite yrslig å allmänt seg, hade sex dagarna kring o vid äl, tröttheten kom sen ca 4 dgr senare- är inte det lite väl tidigt om d nu skulle bero på en graviditet? Ska testa igen under början av veckan tänkte jag... BIM beräknat om 3-5 dgr. Kom gärna med egna erfarenheter o tankar. Ha det fint alla familjelivare:)

• Svar på tråden RFSU testa tidigt - mega svagt streck?
  • Zelmilainen

jag är skeptisk till de testerna eftersom jag läst här om flera som fått falska positiva. jag skulle köpa en annan sort och testa med de varannan dag. symtomen du har kan komma så snart som du beskriver, inget konstigt alls... *L* håller tummen för dig.

det bidde inget av det...
  • hjärtatmitt

Okej, tack! Låter ju positivt att det kan vara symtom på en liten iaf:) tänkte att jag skulle köpa clear blue på Apoteket o göra ett nytt test i början på veckan. Låter ju inte bra alls om testen kan ge falska positiva svar! Riktigt illa ju! Åter igen, tack för svar:)

• Zelmilainen
    hjärtatmitt skrev 2010-09-25 13:49:04 följande:
    Okej, tack! Låter ju positivt att det kan vara symtom på en liten iaf:) tänkte att jag skulle köpa clear blue på Apoteket o göra ett nytt test i början på veckan. Låter ju inte bra alls om testen kan ge falska positiva svar! Riktigt illa ju! Åter igen, tack för svar:)
    det finns ju dock de som fått bra svar och som testerna fungerat bra för, men det gör mig lite skeptisk när så många verkar ha problem med d. jag brukar rek att man tar icke digitala tester och testar varannan dag ca. dels för att man då ser att strecket hela tiden blir starkare (blir det svagare innebär det ofta missfall tyvärr) plus att kroppen behöver ca 2 dagar på sig att fördubbla hcg (gravhormon).
    det bidde inget av det...
  • hjärtatmitt

Funkar de om det är 3-5 dgr innan BIM?

• Auriana
    hjärtatmitt skrev 2010-09-25 15:16:11 följande:
    Jag testade på BIM-5 med billiga tester (www.billigatester.se) båda graviditeterna, det blev ganska svagt men ett tydligt streck.
  • Gummsan
    hjärtatmitt skrev 2010-09-25 15:16:11 följande:
    rfsu det vanliga röda har visat + på mig på bim-7
  • hjärtatmitt

Okej, jag köpte RFSUs vanliga röda i dag, kanske törs prova i morgonbitti, men är lite rädd för att det inte ska bli ett + :( men hoppas hoppas:) tack åter igen för era svar:)

• April barn

Mitt RFSU test var jättesvagt positivt men en bebbe låg det allt därinne Skrattande

Svar på tråden RFSU testa tidigt - mega svagt streck?