• inyourface

Ge mig råd...

Maken och jag har försökt bli gravida i 2 år och snart sju månader. Jag ägglossar inte själv, har pco.  Har gått på pergotime i mer än ett år, och har aldrig ägglossat. Trots det så säger gynekologen varjhe gång vi gör ultraljud "du har fina äggblåsor, det kommer bli äl i dagarna", har aldrig hänt. Ska dit på torsdag nästa vecka, och då ska jag tjata mig till ovitrelle eller pregnyl.  Vi är i kö för ivf, men är relativt lång tid kvar tills det blir aktuellt. Är uttreda, makens sperma är frisk och bra. Alltså är det bara mig det är fel på...

Nu behöver jag lite råd eller solskenshistorier... Jag tultas omkring mellan hopp och förtvivlan.
    Funkade ovitrelle för er? Hur funkar det egentligen? Tog ni sprutan tsm med pergotime eller inför ivf?

The truth hurts, the lie's worse
  • Svar på tråden Ge mig råd...
  • inyourface

Hej tack för era svar- Vi tar alltid blodprov efter en kur, och jag har aldrig haft äl enligt blodproverna. Mina blåsor brukar växa till 16-18 men lossnar aldrig... har hört att en blåsa ska vara över 20 för att lossna, så kanske min gyn tycker att en äl spruta inte är lönt då... men jag känner att det iaf är värt ett försök. Vi har aldrig diskuterat en annan behandlingsmetod än pergotime. Börjar bli riktigt trött på att gå på dom, helt utan resultat...

Jag får mens genom primolut

• inyourface

Tänkte att jag skulle uppdatera lite :) Var hos gyn igår, sa som det var, att jag inte orkade stampa på samma ställe mer och att jag ville börja med en annan behandling. Hon sa att vanliga gynekologer inte längre får ge pergotime tsm med tex ovitrelle. Så hon ska skicka en remiss till MAS, och dom kommer bestämma ifall vi ska börja med sprutor, eller ivf. Känns både skönt och skrämmande.

Svar på tråden Ge mig råd...