• Lille Gris

Ge mig råd...

Ursäkta om det kanske är en dum fråga, men hur vet du att du inte har haft ägglossning? Eller egentligen menar jag, hur stora brukar blåsorna vara och hur långt efter ultraljudet har du väntat på ägglossning innan du har startat om med Provera e dy (vilket jag gissar att du då har gjort)?
    Anledningen till att jag undrar är att för mig dröjde det alltid runt en vecka längre än läkarens beräkning att få äl, så hade vi gått stenhårt på den bedömningen så hade vi missat den varje gång. Nu blev det ivf ändå av andra anledningar så personligen skulle jag rekommendera er att istället köra på det så snart som möjligt, men det är väl väntetider som hindrar förståss.

Ja, tjata på om äggmognadsspruta! Eller åtminstone att få göra ett-ett par vul till några dagar efter det första för att se om de fortsätter växa eller om de stannar av. För om hon får se att de inte utvecklas vidare så måste hon väl förstå att ni behöver något mer.

Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • Lille Gris

Men vilken cykeldag brukar du ta blodprovet? Och vilken dag börjar du om med Primoluten? Har du gjort flera vul under samma cykel någongång för att se hur det utvecklar sig?

Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
Svar på tråden Ge mig råd...