smelata skrev 2010-09-29 12:48:46 följande:
ja.. de är blandade. Köper sina kläder både på hm och dyrare. Jag köper nästan alla mina kläder på hm och ginatricot. bara billiga. Skor köper jag oftast på scorett.
Men även om man inte har råd att köpa något som personerna har på sig så kan man bli inspirerad och så kan du hitta något liknande i någon budgetbutik.
Jag använder oftast kjol eller klänningar och de flesta kjolarna jag har, har kostat mig under 100-lappen.
Second hand är underbart. Man får ta sig tid och leta och sen våga prova. Jag hittade min favoritkjol på en second hand och den betalade jag 60 kr för. Och hur många ser jag med en sådan nu? (om man nu vill vara lite speciell)
Något jag med kan göra är att prova kläder som en skyltdocka har som jag gillar. Då har butiken redan gett dig tips på hur du kan matcha :)
Ojoj.. ursäkta jag bara skriver massa strunt. Men jag tycker det är jättekul med kläder och det bästa som finns är att hjälpa andra att shoppa :)
Du skriver inte alls en massa strunt, jag tycker du ger jättebra tips.
Jo, second hand verkar kul, och man kan säkert hitta massa spännande saker som man blir helt ensam om att ha i staden. Jag råkar dessutom bo på ett sådant ställe, där det kryllar av second hand butiker på nästan varje gathörn, så egentligen lever jag ju i en guldgruva, bara jag hade orken att gå runt och leta efter fynd. :)
Mitt problem med second hand butiker är att kläderna oftast inte är sorterade efter storlek, utan efter färg eller plagg, vilket gör att man måste prova alla kläder jämt. I HM och liknande brukar jag kunna pricka rätt ganska lätt när det gäller storlek och passform, så jag behöver inte alltid prova.
Men, men, jag får försöka bättra mig på den fronten.