• Tuxania

Fortfarande öm i magen efter snitt...

Vet inte riktigt vilken tråd min fråga passar in i om inte här..

Nu efter andra snittet så har ja märkt mer å mer att ja har ont/är öm bakom själva snittet.
    Ja har inte märkt av de så mycket förut, de har vart ibland när ja ligger på rygg å ungarna kommer å överfaller mej å kommer åt magen med benet eller nått.

Efter mitt första snitt kommer ja inte ihåg att ja kände nått speciellt, men då blev ja gravid igen när stora tjejen va 1 år.. Så man kanske inte höll igång å lekte på samma sätt som nu.
    Lilla tjejen är 1,3 år nu, å ja har fortfarande öm.. trodde att de skulle ge sej.

Trycker ja vid själva snitter så gör de ju ont. Känner av de ibland även när ja sitter om ja har lite tighta byxor som går precis vid snittet, för då blir de ju att de klämmer lite.

De ja undrar är väl egentligen om de är vanligt att de blir så efter snitt. Har försökt söka lite, men hittar inte nått, så vet inte om ja söker på fel sätt.

Så skulle bli jätte tacksam om nån har nått bra svar..

• Svar på tråden Fortfarande öm i magen efter snitt...
  • Philippa

Min son är strax över 4 år och jag är fortfarande öm samt har ingen känsel på en del av snittet....

Inget jag oroar mig över...

• Tuxania

Ne oroar mej gör inte ja heller..
    De är väl mest att ja tycker de börjar bli lite jobbigt att ha ont.
    Men finns de inget man kan göra för att få de bättre så är de väl bara att gilla läget.

• Tuesday

Nej, man ska nog aldrig räkna med att det blir "som innan". Jag är fortfarande också öm om jag trycker på magen och har känselbortfall på en liten del av huden. Iofs är det "bara" 9 månader sedan min dotter föddes. Det blir nog dock bättre med åren. Ett av mina syskon är född med snitt och min mamma kunde inte gå normalt på ett halvår för att hon hade så ont och hon var öm länge länge. Men efter några år gick det succesivt över. Jag är tacksam att det har varit så mkt lättare för mig, det är ju jätteolika mellan olika personer som snittats. Jag försöker att inte tänka på det, det tycker jag hjälper. Och inte ha för tighta byxor då :)

• Inglan

Blev snittad för 8mån sedan och har ont och har känselbortfall fortfarande. Räknar med att det alltid kommer vara så.

• Hanna36

Det kan vara ärrbildning och sammanväxningar inuti magen som gör ont. :-/

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Fortfarande öm i magen efter snitt...