Hej!
Jag tycker att du borde kolla upp orsaken till varför du har så tunga ögonlock, innan du opererar dig. Det kan ju vara helt naturligt och ofarligt, eller så kan det ligga någon sjukdom bakom (som för mig). När man går genom landstinget har de som regel att aldrig operera innan de undersökt varför ögonlocken hänger, för ibland är det ett symptom på en sjukdom. Nu behöver det ju absolut inte vara så i ditt fall, men det kan väl ändå vara skönt att veta att du är frisk, innan du opererar dig? Men det väljer du ju naturligtvis själv
Om det INTE beror på någon sjukdom, tror jag att det räcker att göra operationen en gång (men jag är ju ingen läkare, så jag vet inte säkert). Har man däremot en bakomliggande sjukdom (som jag har) så kommer ögonlocken att börja hänga ner igen efter x antal år, och operationen kommer att behöva göras om med jämna mellanrum.
Av de före & efter-bilder jag sett, så verkar det bli väldigt fina resultat! En tjej som skrev i den här tråden när den precis startat, hade fått göra om sin operation ett par gånger innan resultatet slutligen blev perfekt, men hon blev jättenöjd! Följer man de råd och tips man får efter operationen, skall det inte bli några fula ärr. Att operera övre ögonlocken kostar någonstans mellan 12.000-21.000 kr för bägge ögonen (enligt Art Clinic och deras hemsida). Kostnaden för just dig kan de garanterat inte säga utan att först ha undersökt dig. Går du via landstinget blir det gratis om du har frikort, annars ett par hundra kronor (som ett vanligt sjukhusbesök).
Hoppas att detta har kunnat hjälpa dig lite!