Låter som du har en bra plan..så långt tänkte jag inte då jag sökte till min utbildning, jag visste bara att jag gillade kemi, biologi och matte. Och ju mer jag studerade desto mer gillade jag det "kemiska i biologin", människan, läkemedel och åt det hållet.
Att försöka helhjärtat och ge allt kommer ge resultat! Jag är i slutskedet på min utbildning, ska påbörja mitt examensarbete i november. Jag hoppas jag får jobba med forskning, utveckling på ett läkemedelsföretag...komma på en formulering som kan förändra världen är drömmen;).
Men civilingenjör inom Kemiteknik är en bred linje och du kan säkert finna något du gillar.
Har vänner som läser molekylär bioteknik och även den är rätt intressant. Flera kurser läste vi tillsammans, dock har de kurser som genteknik, cellbiologi...osv vilka kemitekniken på LTH ej har. Så titta runt vilka kurser de erbjuder och välj den utbildning som lockar dig mest!
Tänk bara på att du måste ge mkt av din tid och energi på skolan, utbildningen kräver mkt! Men planerar man in sin tid rätt så går det, kan även tilläga att jag tog inga lån och jobbade på ICA under hela studietiden.
Då du har barn så bara planera in studietiden och pluggtiden rätt så går det, då det är en rätt hård utbildning.