• Fidelis ad urnam

Pergotime. Mörka, smärtande bröstvårtor, extrema flytningar och ont i livmodern

Är inne på min sjätte kur med pergotime och har mått lite olika varje gång.
    Men nu har medicinen gett mig helt nya symtom och jag blir lite orolig (tror inte för en sekund att jag är gravid då det är en vecka till BIM). Jag är mest orolig för att någonting ska vara fel.

Jag har rejält ömma bröstvårtor och de är mörka, nästan lite blåaktiga.
    Det gör ont i nedre delen av mage, inte ont så att det är olidligt men det ömmar och spänner och har sig och när jag kissar känns det som att allt vill åka med ut.
    Jag har flytningar deluxe. Hela tiden!

Är detta ovanligt eller vanligt?
    Har du upplevt detta när du har ätit pergotime?

• Svar på tråden Pergotime. Mörka, smärtande bröstvårtor, extrema flytningar och ont i livmodern
  • Fimpen72

Pergotime stannar kvar i kroppen efter en kur och då bygger man ju upp ett litet "förråd" av klomifen i kroppen så biverkningarna kan ju bli mkt starkare om man gått många kurer på raken.
    Antaligen därför vissa läkaren skriver ut för varannan månad.

Just värken och flytningarna känner jag igen men inte brösten, kanske PMS modell megastarkt?
    Jag har aldrig PMS utom just när jag äter pergo.
    Vet du om du haft ÄL?

• Fidelis ad urnam
    Fimpen72 skrev 2010-09-26 10:34:52 följande:
    Pergotime stannar kvar i kroppen efter en kur och då bygger man ju upp ett litet "förråd" av klomifen i kroppen så biverkningarna kan ju bli mkt starkare om man gått många kurer på raken.
    Antaligen därför vissa läkaren skriver ut för varannan månad.

Just värken och flytningarna känner jag igen men inte brösten, kanske PMS modell megastarkt?
    Jag har aldrig PMS utom just när jag äter pergo.
    Vet du om du haft ÄL?
    Jag testade inte denna månad, har tröttnat, men har haft alla fem tidigare månader.
    Brukar ha det runt dag 16.-18, så mellan den 16-18/9 borde jag ha haft ÄL.
    Brukar ha mens på dag 32-34 alltså 2-4/10

Min läkare skrev ut pergotime för mig att äta varje månad i sju månader.
  • Fimpen72
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-26 10:38:25 följande:
    Jag testade inte denna månad, har tröttnat, men har haft alla fem tidigare månader.
    Brukar ha det runt dag 16.-18, så mellan den 16-18/9 borde jag ha haft ÄL.
    Brukar ha mens på dag 32-34 alltså 2-4/10

Min läkare skrev ut pergotime för mig att äta varje månad i sju månader.
    Tänkte om ÄL var senare denna gång, att det är den som gör att du har ont.
    Tycker du att du har väldigt ont så sök akut för att kolla så du inte fått cystor/ÄLblåsor (överstimulering).

Men eftersom effekten stannar kvar, de har kunnat hitta klomifen i kroppen 50 dgr efter sista tabletten så kanske det blivit starkare effekt...

Lycka till =)
  • Fidelis ad urnam
    Fimpen72 skrev 2010-09-26 10:51:28 följande:
    Tänkte om ÄL var senare denna gång, att det är den som gör att du har ont.
    Tycker du att du har väldigt ont så sök akut för att kolla så du inte fått cystor/ÄLblåsor (överstimulering).

Men eftersom effekten stannar kvar, de har kunnat hitta klomifen i kroppen 50 dgr efter sista tabletten så kanske det blivit starkare effekt...

Lycka till =)
    Den KAN ha kommit senare, men då är det MYCKET senare.
    Det gör inte ont så att jag mår dåligt av det, det mest spänner, drar, ömmar.
    Hade ont för en vecka sedan också, efter de datum jag brukar ha ÄL, och testade då men fick negativt på ÄL test. Kanske ska testa idag igen bara för att se.

Men menar du att man kan äta pergotime varannan månad men ändå få ÄL varje månad?
  • Fimpen72
    Fidelis ad urnam skrev 2010-09-26 12:13:51 följande:
    Den KAN ha kommit senare, men då är det MYCKET senare.
    Det gör inte ont så att jag mår dåligt av det, det mest spänner, drar, ömmar.
    Hade ont för en vecka sedan också, efter de datum jag brukar ha ÄL, och testade då men fick negativt på ÄL test. Kanske ska testa idag igen bara för att se.

Men menar du att man kan äta pergotime varannan månad men ändå få ÄL varje månad?
    Ja vissa läkare anser att effekten sitter kvar och skriver ut varannan månad.
    Annars brukar de åtminstone ha paus på 1 månad när man ätit tre kurer.
    Dvs äta tre kurer, paus en månad, äta tre kurer osv.
  • Fidelis ad urnam
    Fimpen72 skrev 2010-09-26 12:23:09 följande:
    Ja vissa läkare anser att effekten sitter kvar och skriver ut varannan månad.
    Annars brukar de åtminstone ha paus på 1 månad när man ätit tre kurer.
    Dvs äta tre kurer, paus en månad, äta tre kurer osv.
    Ja du, detta är anledningen till att jag har bytt läkare nu i dagarna. Jag känner att jag inte litar på min läkare på kvinnokliniken.
    Hon sa att jag skulle äta dem varje månad och hon sa ingenting om någon paus osv osv osv.
    Har en kompis som gick hos denna läkare och tog massa prover och fick höra att alla provresultat såg jättebra ut. När hon sedan fick remiss till den läkaren jag nu har bytt till, på läkarhuset (privat) så fick hon veta att ett provsvar inte alls såg bra ut.
    Jag litar inte på min läkare.
Svar på tråden Pergotime. Mörka, smärtande bröstvårtor, extrema flytningar och ont i livmodern