• Avell

Tips och råd vid omplacering av vår hund

Vi måste omplacera vår hund  och skulle vilja få tips och råd om vad vi ska fråga/titta efter för att hitta ett så bra och framför allt ett långvarit hem till henne. Hon har ju bott hos oss hela sitt treåriga liv och växt upp med våra två minsta barn så det känns ju som att vi adopterar bort ett av våra egna barn. Det är otroligt tufft för hela familjen men vi måste tyvärr göra så här       
    Så snälla vräk på med tips och råd nu så att det här hemska beslutet blir bra!

• Svar på tråden Tips och råd vid omplacering av vår hund
  • Kinya

Om det är en renrasig hund så kontakta uppfödaren och fråga om han/hon vet någon som vill ha en vuxen hund. Eller så kan ni kontakta rasklubben och se om de har något annonstorg på nätet där ni kan sätta ut en annons. Via uppfödaren och rasklubben så hittar ni nog fler seriösa köpare än via blocket.

• M2003

Varför måste ni göra er av med den?

• Kinya
    M2003 skrev 2010-09-26 10:49:34 följande:
    Det är väl rätt oväsentligt. Om TS med familj nu tagit detta beslutet så har de. Då är det väl bättre att komma med tips på hur de kan göra för att hitta ett bra hem till hunden.
  • Avell

Hon är inte renrasig utan en blandning av en massa hundar. Vi har redan annons ute på henne och svaren har börjat ramla in men vad ska vi ställa för frågor och vad ska vi titta efter för att se att det blir en bra ny familj ( vi har på nära håll sett en omplacering gå otroligt fel där den nya familjen visade sig att inte alls vara bra trots att de verkade så i den hundens gamla ägare).

• Kinya

Okej, en blandras vet jag inte hur man gör förutom en annons. Det är ju oftast lättare med renrasiga hundar. Jag hoppas att ni hittar en bra ny ägare till er hund! Lycka till!

• Jezamine
    M2003 skrev 2010-09-26 10:49:34 följande:
    Tråden handlar inte om det eller hur?
    Jag är INTE avstängd
  • Jezamine
    Kinya skrev 2010-09-26 10:42:21 följande:
    Om det är en renrasig hund så kontakta uppfödaren och fråga om han/hon vet någon som vill ha en vuxen hund. Eller så kan ni kontakta rasklubben och se om de har något annonstorg på nätet där ni kan sätta ut en annons. Via uppfödaren och rasklubben så hittar ni nog fler seriösa köpare än via blocket.
    Vill bara tillägga att vi köpet våran omplaceringshund via blocket.Det finns seriösa köpare där med.
    Jag är INTE avstängd
  • M2003
    Kinya skrev 2010-09-26 10:51:27 följande:
    Det är väl rätt oväsentligt. Om TS med familj nu tagit detta beslutet så har de. Då är det väl bättre att komma med tips på hur de kan göra för att hitta ett bra hem till hunden.
    Det är det väl inte, om det är så att hunden inte passar i en barnfamilj för han inte gillar barn eller blir nervös  av andra orsaker som vissa människor har för sig så är det väl utan största vikt om man skall lämna bort sin hund.
  • Jezamine
    M2003 skrev 2010-09-26 11:06:08 följande:
    Det är det väl inte, om det är så att hunden inte passar i en barnfamilj för han inte gillar barn eller blir nervös  av andra orsaker som vissa människor har för sig så är det väl utan största vikt om man skall lämna bort sin hund.
    Det är väl något TS kan ta upp med ev köpare?
    Jag är INTE avstängd
  • hmcc

Du får gå på magkänslan, det är jätesvårt att veta innan hur den får det.

I bästa fall hittar du nåt ställe där dom haft en liknande hund som dött av ålderdom och dom vet vad dom vill ha.

Svar på tråden Tips och råd vid omplacering av vår hund