Inlägg från: Mariia |Visa alla inlägg
  • Mariia

Fragmin...

Jag ger mig själv Fragminsprutor i magen sedan ca 6 veckor tillbaka. Fick en blodpropp som går från magen ner genom ljumsken ända ner i vaden. Blä säger jag för dessa onda sprutor. Varför tar du Fragmin? Just nu ser jag bara fram emot förlossning och att därefter kanske få ta Varan i tablettform istället!
    /Maria v.38

• Mariia

Jag mår väl ok av dem men de gör ont att ta och magen är ju skitöm. Ju större magen har blivit desto värre blir det för nu når jag inte att ta på alla ställen utan blåmärkena koncentreras. Mår du dåligt av sprutorna? Vad är tia attacker? Jag kommer oxå få ta sprutor hela nästa graviditet (om det nu blir någon, känns inte riktigt så just nu men som alla säger man glömmer väl!) Kramar

• Mariia

De vill absolut att jag föder vaginalt och inte via snitt. Blev lite problematiskt ett tag då den lille herren i magen hade satt sig så fint i säte men nu har han vänt sig så jag hoppas kunna föda vanligt. Jag kommer inte heller att få ryggbedövning så det är bara att ställa in sig på det. Om det skulle behöva bli snitt iallafall så kommer de att söva mig helt och då kan det bli komplikationer med blödningar och nya proppar då det är inget jag vill. Vad har de sagt till er?

• Mariia

supermorsan: Det lät inge kul med de attackerna men skönt att du får ta sprutorna i benet istället för magen. Jag försökte förhandla till mig det men läkaren vägrade tyvärr.

• Mariia

supermorsan:

Snacka om olika förhållningsregler. Undrar varför de absolut vill att jag föder vanligt då då?? Skulle gärna bli igångsatt nu för jag är ruskigt less på att vara gravid nu!

Svar på tråden Fragmin...