• Fröken Blå

Behöver inte kissa ofta = dåligt tecken???

Man läser ofta i olika inlägg om att man som gravid måste kissa så ofta. Men så är det inte för mig. Inte nån gång hittills under graviditeten (är i v.17). Har alltid haft bra "håll" och det är fortfarande lika bra.

Nu har detta börjat oroa mig. Allt kanske inte är som det ska.
    Hur är det för er? Vad tror ni?

• Svar på tråden Behöver inte kissa ofta = dåligt tecken???
  • ebben

Allt är säkert som det ska! Jag behövde inte kissa ofta förrän mer mot slutet ...

• 000104

i början kissade jag mycket, sen i mitten avtog det och nu springer jag ofta igen..

• Themis

Du hör nog till de lyckliga som liksom jag inte behöver springa på toa jämt. Och gör man inte det normalt och har vältränad bäckenbotten så blir det inte mycket värre för att man är gravid heller.

Jag hade någon vecka i första trimestern när jag fick gå upp en gång på sena natten och kissa och det har kommit tillbaks nu efter vecka 30, men en del verkar ju inte göra annat än att sitta på dass. Jag är ganska glad över att slippa det...

• anna25

Nä, det är nog ingen fara. Du har bara tur! Själv är jag i v.28, och har inte heller behövt gå på toa mer än vanligt under hela graviditeten. Himla skönt tycker jag, för man har ju hört så mycket om att det ska vara jättejobbigt och att man måste springa på toa typ hela tiden...

• Anna22

Jag tror att det varierar från person till person. För mig har det inte varit något kissande på nätterna förrän nu den sista tiden, Är i vecka 39+3 nu så var inte orolig alla är inte likadana. Vissa spyr ju under hela graviditeten och andra inte alls.
    Lycka till!

• Tizzan

Jag är likadan.. var också jätte orolig ett tag.. men jag är i v 38 nu och kissar fortfarande inte på nätterna.. de va en liten period för några veckor sen, som jag vakna vid 6-7 på morgonen och fick gå upp.. men nu är de inget kisseri som väcker mig alls
    Tror nog inte det är nånting farligt med det..
    Kram

• Anni

Nähä då
    När jag väntade mitt första barn var det helt hopplöst. Jag sprang på toa konstant, var uppe ett antal gånger varje natt etc men nu med andra barnet är det faktiskt helt tvärtom.
    Inget toaspring på nätterna och jag har inga som helst problem med att blåsan hamnar i kläm eller liknande. Är nu i v39 och det har varit så här hele tiden.. Verkligen jätteskönt!

• Fröken Blå

Tack snälla för alla svar!

Nu känns det lugnare. Kommer att sova gott i natt

• glad o gravid

Mitt riktiga kisseri kom igång i mitten av graviditeten så don´t worry! Nä, men det är ju olika från person till person men jag tror nog att du kommer att få springa lite på nätterna sedan! Hej!

• Teza

Jag har också bra håll kan man säga...jag kissade precis som vanligt i början, inget speciellt med det. Men nu är jag i v. 34 och jag måste gå upp några gånger tidigt på morgonen och ibland på natten för att kissa..så nu känns det att barnet är större och trycker på urinblåsan ibland...det är olika det där för alla tror jag!

• Jennaz

VAR GLAD! Jag går på toa ca en ggn i timmen å två ggr på nätterna i v 26 å det blir bara värre!
    Storkund på toapapper, haha

• turia

Beror det inte på hur pass mycket vatten man dricker också?

Svar på tråden Behöver inte kissa ofta = dåligt tecken???