• Tigrino

Går det bra att steka pannkakor i rapsolja?

Fråga från smörfanatikern: går det att steka pannkakor i rapsolja? Smöret är slut, jag är själv hemma med sovande bebis och det är bara hans rapsolja till maten som återstår (förutom ett gammalt paket Bregott). 
    Ska inte gör tunnpannkakor, utan lite tjockare amerikanska om det spelar någon roll.
    Vad säger proffsen?  

• Svar på tråden Går det bra att steka pannkakor i rapsolja?
  • goabarn77

Ja, det har jag gjort=)

• Tigrino
    goabarn77 skrev 2010-09-26 19:46:08 följande:
    Ja, det har jag gjort=)
    Tjoho!  

Men jag är fortfarande lite tveksam, stekte fläskkotletter i rapsolja häromdagen och det blev inte gott. Och det var säkert rapsoljans fel... Drömmer 
  • goabarn77

Blir inte helt samma smak men helt ok!Solig

• versan

Funkar hur bra som helst men Jag brukar tillsätta vaniljsocker i smeten så smakar pannkakorna lite lätt vaniljsmak istället för olja.  

• Nyfiken gul

inte gott!!

stek hellre i bregott!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tigrino
    versan skrev 2010-09-26 19:53:08 följande:
    Funkar hur bra som helst men Jag brukar tillsätta vaniljsocker i smeten så smakar pannkakorna lite lätt vaniljsmak istället för olja.  
    Ja, det brukar jag ha i... så mumsigt! 
    Nyfiken gul skrev 2010-09-26 19:53:09 följande:
    inte gott!!

stek hellre i bregott!
     Hum, rapsolja eller gammalt Bregott... jag tror nog jag tar rapsoljan ändå! 

Får väl ta och skriva hur det blev sen, om jag kommer ihåg!  
  • Tigrino

Pannkakorna blev bra, tog lite extra vaniljsocker. Smaken var precis som vanligt, men det var svårt att få bra med färg eftersom de fastnade ganska lätt med oljan, vågade inte ha så hög temperatur... Så nu vet man att det går bra med rapsolja också  

• goabarn77
    Tigrino skrev 2010-09-26 22:24:28 följande:
    Pannkakorna blev bra, tog lite extra vaniljsocker. Smaken var precis som vanligt, men det var svårt att få bra med färg eftersom de fastnade ganska lätt med oljan, vågade inte ha så hög temperatur... Så nu vet man att det går bra med rapsolja också  
    Toppen!=)
Svar på tråden Går det bra att steka pannkakor i rapsolja?