• Per19

Fler än mig som har ointresserad fru?

Min fru vill typ aldrig. Man får bara komma till kanske en gång varannan månad, och då känns det nästan att det kan kvitta.
    Jag vill ju att hon också ska nå klimax, för det gjorde hon nästan alltid förr i tiden.
    99 av 100 så fick hon orgasm, men nu vill hon inte ens försöka, utan när jag är klar så är även hon det.

Det är så tråkigt numera, så man nästan blir lite sugen att skaffa nån annan som är mer intresserad.

Jag kan väl inte vara ensam om detta problem?
    Vad gör ni åt erat problem? 

• Svar på tråden Fler än mig som har ointresserad fru?
  • Anonym (Kåta L)

Jag är tjej, men har samma problem... Min kille vill i princip aldrig. Har startat en tråd om detta idag, och svarat i några andra trådar...

Jag har också funderat på att ha någon annan vid sidan om, hade en KK innan mitt nuvarande förhållande som jag hade grymt bra sex med. Men det var inte en person jag ville leva med.

Det verkar på ditt inlägg som att ni varit ett par länge?
    Hur är det med intimiteten i övrigt? Kramar & pussar och gos?
    Det finns ju hjälp att få. Parterapi, etc. Har man levt ihop länge så försvinner ju en del av spänningen och attraktionen när det blir för mycket vardag av det hela...
    (Även om jag är kåt 24/7 så är ju inte alla likadana... Jag hade en sambo i 6 år som jag hade sex med nästan varje dag under alla de åren).

• Anonym

Samma här...
    Frugan har massa orsaker för att inte ha sex....
    Jag respekterar vad hon säger, och tjatar inte.. men lika förbannat är det likadant nästa gång!!!
    Det går ca 2-3 mån mellan gångerna vi har sex...
    Men hon är kåt och använder sin dildo regelbundet iaf!!!

Har ställt frågan flera gånger till henne, Varför inte sex utan använda dildon!!! Får ofta svaret: Du e ju inte hemma när jag blir kåt!!!
    Men JAG blir ju kåt av henne när hon är hemma..... och vill ha sex med min fru!!!
    Har försökt o inte ligga på med sextjat längre o inte röra henne på ett tag heller. men har tyvärr inget råd eller tips på hur man får det att funka igen..
    Enligt många här på FL e det kanske en fas som man går igenom!!!! Hmmmmm

• Rikard

Sitter i samma sits själv. Sex varannan eller var tredje månad och då oftast ganska kass sex. Hon avvisar mig fler gånger än jag tar initiativ. Det har hållit i sig i flera år. Runka kan vara kul när man har ett bra sexliv (mycket vill ha mer), men när sexet inte funkar känns onani som en bekräftelse på misslyckandet.
    Vi försökte med parterapi på mitt initiativ, men det gick sådär eftersom hon satt som en mussla i synnerhet när samtalen kom in på sex.
    Det tär enormt på förhållandet.
    Än har jag inte varit otrogen, men jag skulle inte ha ett uns dåligt samvete om jag hade det. Varför ska hon få blockera min sexualitet?

• Anonym (Uttråkad)

Det är kanske inte så konstigt att två människor inte har samma lust! Men klart det kan bli ett problem....jag vill själv mycket mer än vad min man vill - detta vet han och det gör honom stressad och då tappar han lusten ännu mer! Vad gör man då?? Jag försöker då med att inte ta några initiativ vilket gör att jag känner jag glider ifrån honom mer och funderar på om det är så här jag vill leva?!?  Jag vill ha glöd och passion inte bara vara kompis!

• Per19

Ja, vi har varit ett par länge (25 år) och dom första 20 åren var mycket bra med regelbundna sexstunder i alla fall ett par gånger i veckan. Hon fick nästan alltid orgasm och tyckte det var skönt, men nu är det annorlunda. Hon säger att det är skönt men man märker att det bara är för att glädja mig, och så fort  jag är färdig så är det bara att ge upp försöken att göra det skönt för henne också. Det känns inget vidare och kan egentligen kvitta för min del.

Sexuellt hämmad har hon alltid varit så det har aldrig blivit mer än missionären och lite ridning.
    En redig avsugning har man aldrig fått utan det var bara lama avsugningar som avslutades långt innan satsen kom, medan jag slickat henne till orgasm 100-tals gånger (inte nu dom sista åren).

Brukar drömma om andra tjejer/kvinnor som kanske är lite mer intresserade av sex, och vill prova på lite annat än det gamla vanliga. 

• Anonym (Är en flickvän)

Min karl är värdo! Får aldrig ligga.

• Anonym

kan nästa tro att det är min man som har skrivit.

Jag har förklarat för han hur det ligger till varför jag inte vill ha sex.
    Det har absolut inget med han att göra, utan hur jag mår!!
    Hur mycket jag måste sköta hemmet själv, lite avlastning hjälper.
    Försök att prata med henne.

• Anonym (Är en flickvän)
    Anonym skrev 2010-10-01 01:44:43 följande:
    kan nästa tro att det är min man som har skrivit.

Jag har förklarat för han hur det ligger till varför jag inte vill ha sex.
    Det har absolut inget med han att göra, utan hur jag mår!!
    Hur mycket jag måste sköta hemmet själv, lite avlastning hjälper.
    Försök att prata med henne.
    De är så många som skyller på städningen.....hur kan det bero på det? Jag jobbar, städar och har 4 barn. Vill ligga ändå.

VAr gift i 10 år med mitt ex, i slutet ville jag inte ligga med honom. hade tröttnat på just honom men sex ville jag ha.
  • Anonym (schemat)

TIPS
    Sätt ett kryss i kalendern varje gång nu har gängat.
     Så ser ni snabbt båda två hur ofta det blir av. (Ibland upplever vi tiden mellan gångerna på olika sätt) Jag klagade på min pojkvän att han sällan tog intiativ och att det kunde gå 10 dagar eller 2v mellan gångerna och att jag tyckte det kändes för sällan. Han sa att vi hade sex oftare än så, och jag sa att han hade fel. Då kom han på "krysset i kalender" som motbevis. Och nu har vi alltid sex 1-4 gånger i veckan. Det har blivit ett uppsving som hållt i sig länge! Typ 2 år än så länge..
    Sex föder lust,
     som föder sex,
    som föder mer lust.... som tillslut leder till barn= sug efter sömn egentid mm..
    Dax att bryta bekvämligheten och börja sexa mer?

• Anonym
    Anonym (Är en flickvän) skrev 2010-10-01 01:49:31 följande:
    De är så många som skyller på städningen.....hur kan det bero på det? Jag jobbar, städar och har 4 barn. Vill ligga ändå.

VAr gift i 10 år med mitt ex, i slutet ville jag inte ligga med honom. hade tröttnat på just honom men sex ville jag ha.
    Men vissa kanske inte mår bra och då vill man inte heller ha.
    Jag tvingar mig inte till  det bara för att han vill.
    sen går det upp och ner.
Svar på tråden Fler än mig som har ointresserad fru?