• Per19

Fler än mig som har ointresserad fru?

Min fru vill typ aldrig. Man får bara komma till kanske en gång varannan månad, och då känns det nästan att det kan kvitta.
    Jag vill ju att hon också ska nå klimax, för det gjorde hon nästan alltid förr i tiden.
    99 av 100 så fick hon orgasm, men nu vill hon inte ens försöka, utan när jag är klar så är även hon det.

Det är så tråkigt numera, så man nästan blir lite sugen att skaffa nån annan som är mer intresserad.

Jag kan väl inte vara ensam om detta problem?
    Vad gör ni åt erat problem? 

• Svar på tråden Fler än mig som har ointresserad fru?
  • zebran i Stilla havet

Det kan ju ha med den egna kroppen att gora ocksa. Dels kan man som tjej kanna sig valdsamt oattraktiv om man har sackat ihop under senare ar. Och det ar latt hant om man ar hemma med barn eller satsar pa en karriar med stillasittande jobb eller av en mangd andra aneldningar. Kanner man sig sunkig kan det hur som helst kannas jakligt jobbigt att vara intim med en annan person.
    Den andra aspekten av samma mynt ar att sexlusten forsvinner om man ar ur form. 

Kan ni sticka ut och jogga ihop eller nagot kanske? Sa blir ni vackra, far okat sjalvfortroende and energi och sexlust bada tva.  

• Anonym (Är en flickvän)
    Anonym skrev 2010-10-01 02:03:24 följande:
    Men vissa kanske inte mår bra och då vill man inte heller ha.
    Jag tvingar mig inte till  det bara för att han vill.
    sen går det upp och ner.
    nej man ska absolut inte tvinga sig till det. håller med till tusen. men jag tror inte det alltid handlar om städningen bara. klart det går upp och ner i förhållanden.

själv blir jag deppig när jag inte får sex. de är en av anledningarna till att jag är uppe nu fkatiskt. får ingen närhet och kärlek och då börjar man fundera om detta verkligen är rätt.
  • jfsebastian

Jag fattar inte varför en del håller ihop.

Ni har extremt olika sexbehov, det ni har ger inte er vad ni vill ha/behöver, när ni väl får komma till så är det trist, ni säger att det tär hårt på relationen, på självbild och på självförtroendet osv osv.

Så varför låter ni era respektive bestämma ert sexliv?
    Varför är det altid den som vill minst som ska bestämma?
    Varför förstår inte era partners att ni lider?
    Varför kan inte folk snacka med varandra?
    Varför gör ni inget åt saken?
    Varför?

• Anonym (raketforskare)
    jfsebastian skrev 2010-10-01 09:13:37 följande:
    Varför är det altid den som vill minst som ska bestämma?
    Så man ska knulla mot sin vilja? Vem fasen tänder på sånt? Man vill väll ligga med nån som vill ligga med en?
  • jfsebastian
    Anonym (raketforskare) skrev 2010-10-01 09:20:02 följande:
    Så man ska knulla mot sin vilja? Vem fasen tänder på sånt? Man vill väll ligga med nån som vill ligga med en?
    Är du dum på riktigt eller spelar du bara?
    Har jag skrivit att våldtäkt är lösningen?

Med vilken rätt ska den som vill minst alltid få sin vilja igenom?
    Ska partnern bara gilla läget och vara tacksam för de smulor som kastas åt honom/henne?
    Självklart ska man inte knulla med någon som inte vill, det är ju skit för båda parter, men det finns ju andra alternativ eller hur?

Man måste ju skapa den relationen där BÅDA vill ha sex med varandra.
    Det är BÅDAS ansvar att se till att det händer.

Det finns bara en väg att gå framåt, det är att båda måste vilja få ordning på relationen, båda måste vilja att det ska kännas bra för båda, man måste våga prata med varandra om och om igen, båda måste kompromissa inte bara den som vill minst.

Eftersom brist på sex för ena parten skadar självkänslan, relationen i sin helhet, långsamt dödar själen och inte för något gott alls med sig, så måste man antingen försöka få ordning på sexet, eller så dör ena partnern inombords, börjar vänstra, eller gör slut.
    Make your pick!
  • Madick

Bådas ansvar såklart! Men lösningen är inte att ha sex mot sin vilja, det skapar bara olust.

Killar: käkar era tjejer p-piller kan det ha en STOR bidragande effekt till den försvunna lusten. Dessutom, passa på att lägga krutet när det närmar sig ägglossning, det är stor skillnad i lust precis före och efter ägglossning om man inte är hormonstörd (se meningen innan).

• j the man
    jfsebastian skrev 2010-10-01 10:28:13 följande:

Ska partnern bara gilla läget och vara tacksam för de smulor som kastas åt honom/henne?
    Självklart ska man inte knulla med någon som inte vill, det är ju skit för båda parter, men det finns ju andra alternativ eller hur?

Det finns bara en väg att gå framåt, det är att båda måste vilja få ordning på relationen, båda måste vilja att det ska kännas bra för båda, man måste våga prata med varandra om och om igen, båda måste kompromissa inte bara den som vill minst.

Eftersom brist på sex för ena parten skadar självkänslan, relationen i sin helhet, långsamt dödar själen och inte för något gott alls med sig, så måste man antingen försöka få ordning på sexet, eller så dör ena partnern inombords, börjar vänstra, eller gör slut.
    Make your pick!
    Otroligt väl skrivet!!
    Det är ju alltid trevligt med en klok röst här inne....
  • Anonym (raketforskare)
    jfsebastian skrev 2010-10-01 10:28:13 följande:

Make your pick!
    Det var väll snarare forumuleringen på din fråga som var korkad. Och korkade frågor får korkade svar. Skriv inte så jäkla dumt om du inte vill ha dumma svar. Det är väll för fasen SJÄLVKLART att den som inte vill ha sex "bestämmer" att det inte blir sex så varför undrar du? Sen varför man inte vill ha sex och vad som går att göra åt det är något helt annat.
  • Anonym (hur)

Jag känner igen att skippa att göra något för sig själv eller låta mannen göra något för att stimulera mig. Det känns jobbigt att det tar lång tid innan jag kommer och jag upplever mannen som uttråkad och att det är störande i hela sexet att det går så segt, då är jag hellre utan.

• Anonym

Jag har varit i en sådan sits att jag inte velat ha sex, och min man har velat. Och jag har inte själv kunna veta alltid vad det handlar om , MEN vi har pratat om det och till slut kommit fram itll problemet. För jag tror att om sexavbrottet är under en längre tid då är det något som ligger bakom. Och periodvis har det varit så enkelt att jag inte mått bra över min kropp, vilket medfört att jag inte känner mig avslappnad med min man. Kan låta konstigt med tanke på att han sett mig naken ofantligt många gånger, men det var ett problem. Då var det framförallt mina bröst jag hade enorma komplex för. Och nu är jag gravid, med otroligt vackra bröst, och jag har sex hur mycket som helst nu :). Nu är det antagligen inte det problemet som TS fru har, men det jag menar är att hon kanske inte heller riktigt vet vad det är, utan tror att det bara är något övergående. Jag har även haft problem att få till lusten då min man är för på så att säga, då känner jag mig nervös och tvingad på nåt sätt. Det löste vi med att vi fick ta på varann, kramas å så men inte ha sex på typ 3 veckor. Då visste vi båda två alltid att det inte skulle leda till sex, vilket gjorde mig avslappnad. Jag är helt öppen med min man om att jag är väldigt komplex vad gäller detta, och vi gör så gott vi kan för att lösa problemen. Vi får båda ge och ta.

Svar på tråden Fler än mig som har ointresserad fru?