• Turboplingen

Bort med nattblöja direkt, behöver råd

Pang på 2 veckor har dottern på 3 år bestämt sig för att hon är stor tjej och ska sluta med blöja.
    Det har gått bra, när hon väl varit utan blöja har det hänt 2 olyckor men sen har hon valt själv att ta på sig en blöja på dagen.

Nu idag bara sådär bestämde hon sig för att nu har hon slutat med blöja och har inte haft den på sig alls, inga olyckor, vi åkte iväg på ärenden och hon sov i bilen m.m och inga olyckor.
    Nu på kvällen frågade jag om hon skulle ha blöja till natten men icke, det skulle hon inte.
    Hon hade inte druckit på minst 2 timmar innan hon la sig och hon kissade på pottan innan hon somnade.

Nu undrar jag, ska jag väcka henne för att hon ska få kissa? Eller ska jag gå in varje gång jag vaknar under natten för att kolla så hon inte har kissat? eller ska jag bara låta det vara?

Jag tror att om jag väcker henne kommer hon bli tok arg och vägra gå upp för att gå på pottan.

Allt detta är totalt nytt för mig så behöver lite råd =p

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Svar på tråden Bort med nattblöja direkt, behöver råd
  • Frontline

Låt henne vara.
    Kissar hon på sig så gör hon men kanske lär sig att gå på potta nästa gång.

När våran kille var 2 år och 4 månader sluta vi på dagarna och han gick på pottan när han ville, knappt en vekca senare testade vi utan blöja på natten då han var torr varje morgon och det funka klockrent han har aldrig kissat i sängen och bara kissat på sig ett par gånger på dagarna då det är för mycket lek så han hinner inte..
    Han gick upp själv på natten och kissa sen hoppa han isäng igen, vi trodde det skulle bli svårt då han dricker mycket vatten på kvällen och även under natten..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Turboplingen
    Frontline skrev 2010-09-26 23:11:38 följande:
    Låt henne vara.
    Kissar hon på sig så gör hon men kanske lär sig att gå på potta nästa gång.

När våran kille var 2 år och 4 månader sluta vi på dagarna och han gick på pottan när han ville, knappt en vekca senare testade vi utan blöja på natten då han var torr varje morgon och det funka klockrent han har aldrig kissat i sängen och bara kissat på sig ett par gånger på dagarna då det är för mycket lek så han hinner inte..
    Han gick upp själv på natten och kissa sen hoppa han isäng igen, vi trodde det skulle bli svårt då han dricker mycket vatten på kvällen och även under natten..
    ok, får testa och se hur nätterna blir..
    Hon dricker ju inte mycket på kvällen, inte idag iallafall..
  • BymBym

Båda våra tjejer har slutat med nattblöja nästa direkt när de slutat på dagen. Den äldsta kissade i sängen 1 natt sen dess har hon varit helt torr. Den yngsta kissar i sängen nu och då så henne ser vi till att hon inte dricker för mycket på kvällen samt att hon kissar innan läggdags. Har aldrig väckt någon av dem.

Testa och se hur det går.

• svirvel

Säger samma som de andra: Låt henne sova.

Vår kille slutade med blöjja dagtid när han var dryga 2,5 år. Efter att vi slutat med dagblöjja var det inte många nattblöjjor som var våta. Men när han gärna tog på sig till natten, så tyckte vi det ändå kändes tryggt. Vi hade byxblöjja.
    Strax innan 3 år slutade vi med nattblöjja också. Om jag minns rätt har han kissat i sängen 2 ggr. Första gången en ren och skär miss. Andra tillfället var i samband med förkylning och hosta. Dels så drack han mera än vanligt och dels så gissar jag att hostan gjorde sitt. 

Lycka till! 

• Turboplingen

tack för att ni delar med er! =)
    Jag kollade henne några gånger men väckte henne inte, hon kom in till oss vid 04.30 tiden och då
    frågade jag om hon ville gå på pottan innan vi somnar om men då ville hon ha blöjan så det fick hon.
    Är stolt ändå att hon klarade sig så länge och inga olyckor.

Svar på tråden Bort med nattblöja direkt, behöver råd