spejjs skrev 2013-07-26 10:47:47 följande:
Vilken intressant tråd! Eller mer TS synsätt som är väldigt intressant! Tror att många av dagens förstagångsföräldrar går på säljsnack och reklam väldigt lätt, har tänkt mkt på det nu eftersom jag är gravid med mitt 4:e barn som är beräknat i okt... Jag har fått barn 92, -94 och -02 och då fanns inte hysterin som finns nu. Som redan börjar vid graviditet! Först ska man inte gå upp mer än max 12 kg under grav, sen ska man tappa alla kilon innan man kommer hem från BB, för den mamman som ser snyggast ut snabbast är den bästa mamman... Sen ska man ha super-duper-over-the-top-lyxvagn till bebin, tusen bra-att-ha-pryttlar som är helt onödiga och en massa annat som egentligen inte behövs... Var finns glädjen över ett nytt litet liv, att få vara mamma till 100% till sin lilla bebis utan att behöva tänka på annat än lilla bebin? Jag är gravid med en liten sladdis och hade hunnit slänga och ge bort alla bebisprylar sen sist, och jag är jättestolt över att fått tag på: Kombivagn Crescent Classic 2012 använd 3 ggr till en bebis som inte ville ligga i vagn Spjälsäng med alla tbh Babysitter Babyskydd Massor med bebiskläder Totalsumma: 5500 kronor Hade aldrig haft varken råd eller lust att köpa vagnar och pryttlar för otroliga summor för en väldigt kort period... Alla gör som dom vill och vad dom har råd med, hur dumt man än tycker det låter ... Personligen tycker jag bara att det här med att få en bebis just nu verkar ha blivit en tävling i dyrast accessoarer och att bebin är en liten docka som ska visas upp... Min åsikt
Men du har ju spenderat massor redan på alla dina tidigare barn

varför tror du inte folk känner glädje över sitt barn OCH kan vilja ha en praktisk snygg barnvagn o alla pryttlar du pratar om ?