Inlägg från: sirisdotter |Visa alla inlägg
  • sirisdotter

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Ts,  du gör dina prioriteringar andra prioriterar  att ha råd med babysim och simskolor,  att låta barnen utöva någon hobby som segling,  ridning,  lära sig spela musikinstrument -  vad det råkar bli som barnet vill hålla på med.  Körkort kanske också kan vara intressantare i längden att ha än att ha haft tjusig vagn som baby.  Ett år i USA  som stipendiat.

Och du är förstås att gratulera om du  är ekonomiskt oberoende och vet att du kommer att ha råd med detta framöver också.

• sirisdotter
    Natulcien skrev 2013-07-20 09:58:41 följande:
    TS. Försök se det från ett mindre trångsynt håll...

Att köpa begagnat handlar om att värna om vår miljö. Så istället för att bara traska med i "slit-och-släng-tåget" med egoistiska skygglappar för ögonen, så kan man faktiskt se det hela i ett större perspektiv och åternavända det som redan finns på marknaden istället för att ständigt köpa nytt...

Din attityd är väldigt, väldigt sorglig. Och man får hoppas att du inte överför den på ditt barn, för sådana attityder kommer att rasera vårt samhälle omgående...
  • sirisdotter
    kaffeamanda skrev 2013-07-27 10:55:28 följande:
    Jag köper nästan ingenting nytt, så vagnen är inget undantag. Däremot spenderar vi mycket på resor och nöjen, pga att det är det vi mår bra av.
    Gjorde samma val och är väldigt nöjd med det.  Dottern har aldrig anklagat mig för att jag lånade en Emmaljunga som redan några andra ungar använt.  I gul galon -  den tålde regn,  det ni!
  • sirisdotter
    Natulcien skrev 2013-07-31 23:20:19 följande:
    Vad är det för "säkerhetsaspekter" du menar, som kräver nyinköp?
    Det är ju inte särskilt svårt att kontrollera en begagnad vagn vad gäller att bromsarna fungerar, selen håller, och att det inte finns rost eller mögel t.ex.
    Förstår inte riktigt heller.
  • sirisdotter
    straw2008 skrev 2013-08-01 05:47:01 följande:
    Tur att någon köper nytt annars hade ni aldrig haft chans att fynda era fina begagnade barnvagnar. Både bugaboo o brio säljs till ALLA sorts människor. Jag ville ha en vagn med bra andrahandsvärde o har haft många vagnar. Köpt 1 bugaboo för 800 som jag sen sålde för 4000 tex. Det ena behöver inte utesluta det andra. Det har ju med personlig stil att göra. JAG kan aldrig tänka mig en vagn med fasta hjul eller fast klädsel tex. Men menar ni på fullaste allvar att alla som köper bugaboo är nyrika, lånar pengar till vagnen (som sen kasseras efter första barnet) o att alla som köper begagnad brio de som "verkligen" är de som genuint bryr sig om sina barn ? KAN det inte ha att göra med plats i bilen tex ?? Man har en väldigt liten hiss hemma ? Man har reumatism o inte kan lyfta/häva sig vid varje kurva osv osv ?? För alla i tråden rackar ju ner något fruktansvärt på de som önskar köpa en ny bugaboo vagn. Vad som oxå var viktigt för oss var att alla delar ska gå o byta ut (kan inte jaga reservdelar eller vänta 4-6veckor på ny sittdel) samt att vagnen ska ha bra andrahandsvärde (vill kunna sälja o få igen 60-80%av inköpspriset).
    Bil?

Hiss?? 
  • sirisdotter
    crushelix skrev 2013-08-01 06:01:09 följande:
    jag är fattig så jag tänkte typ köpa musiklektioner, simlektioner eller åka utomlands hela familjen tillsammans för de pengarna jag sparar. ungen bryr sig ju inte ett skit om vad för vagn den åker i, bara det är varmt och skönt.
    Precis mina val!
  • sirisdotter
    Flickan och kråkan skrev 2013-08-01 08:01:34 följande:
    Smaken är väl som baken . För mig känns det konstigt att köra runt mina barn i en låda på hjul oavsett pris och utformning så det skulle inte falla mig in att lägga 12000 på en barnvagn, eller köpa vagn överhuvudtaget. Majoriteten, oavsett vilket transportmedel man har till sitt barn, väljer ju något man gillar = funktion + estetik som passar den kostnad man kan tänka sig lägga. Vad som är "ett fult åbäke" är ju relativt. Åbäken är ju alla vagnar .
    Låda med ett hjul i varje hörn -  så tyckte mitt barnbarns mamma också   (den begagnade fina Emmaljungan  jag gav den unga familjen användes vid storhandling;  för varorna).   Och visst såg det mysigt ut med sjalarna  och Manducan.
Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!