Anonym (en till) skrev 2012-02-07 22:34:31 följande:
Tack, det var snällt sagt.
Du har rätt i att det är sällan man ser någon som har blöja. Vet inte om jag nånsin sett det, men samtidigt när man går ute så får man ibland känsla av att blöjan syns väldigt tydligt. Man kan ju välja en tunnar model men då känns det inte tryggt och jag håller med dej i att det är bra mycket pinsamare att ha kissat ner sej så byxorna är genomblöta än med en säker och trygg blöja som kanske riskerar att synas. Nu när det är vinter och kallt kan man ju dölja med en lång jacka men det är inte så lätt när det är varmt och man inte kan gå omkring med vinterkläder mitt i sommaren.
Sommaren kan ju förståss vara lite besvärligare av flera orsaker, dels kan sommarvärme i sej vara rätt så besvärlig för den som har blöja.
Som du själv säger så är det lite knepigare att dölja den med lätta sommarkläder, själv brukar jag försöka ha mörka löst sittande byxor och en lite längre tröja eller skjorta som jag låter hänga utanför byxorna, en liten risk att blöjan ändå syns i vissa situationer får man nog försöka att leva med.