• Siamüsen

Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??

Hemmaföräldern skrev 2010-10-01 21:41:50 följande:
    Nu är det ett citat ur en större undersökning och det handlar inte bara om fysisk sjukdom, utan även den psykiska hälsan. Som alla vet ökar den psykiska ohälsan hos barn ständigt och vi har de högsta ohälsotalen i världen när det kommer till psykisk hälsa hos våra barn. Trots att våra barn har det otroligt bra materiellt sett och vi inte har varit i krig sedan 1800-talet. Barnen kanske kräver mer av tid med engagerade och närvarande föräldrar, vad vet jag....... tittar man in på BRIS hemsida så är det vad barn önskar sig mest av allt.... tid med sina föräldrar.

Men jag är väl omogen i en dels ögon som ser det här behovet hos barn.... varför ge barnen tid när det är såååå mycket roligare att vara med kompisarna på jobbet... och casha in så att man kan gå och shoppa...... 
    Bara ett inlägg fran en annan hemmaförälder: Om det psykiska ohâlsan är så hög i Sverige talar det ju EMOT att det skulle vara nyttigt att ha barnen hemma.

Sverige har ju längre föräldrarledighet än de flesta andra länder.

Anyway,jag har varit hemma i nästa 6 år. Tycker det är ok, men hade jag inte haft så mycket kontakt med andra vuxna som jag ândå har hade det varit betydligt vârre.
Svar på tråden Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??