• KvonB

Klädda barn=coola barn?

Hur mycket lägger ni på barnkläder /mån?

Köper ni second hand?

Är det viktigt för er att barnet har snygga kläder?

Syr ni egna kläder?

Vore najs att höra lite olika röster angående ämnetGlad

• Svar på tråden Klädda barn=coola barn?
  • Toppen9
    KvonB skrev 2010-09-27 20:59:45 följande:

Köper ni second hand?

Syr ni egna kläder?

Nu är lilleman snart bara 6 månader och växer som ogräs så därför behövs en hel del kläder köpas in, men jag tittar på både pris och utseende på kläderna för jag vill ju självklart att han ska vara fint klädd men gärna till ett billigt pris. (Än så länge slipper jag oroa mig över att kläderna ska hålla länge eftersom de inte används så länge)
    Jag kanske har lagt 500 kr i månaden hittills men då har jag även köpt in lite större storlekar som han ska ha när han blir äldre. Secondhand har vi ingen bra här där jag bor så det har inte blivit nåt köpt där än.

Det är viktigt att mitt barn har fina kläder MEN det betyder inte att de behöver vara dyra eller nåt märke för det! Jag är tvärtom emot dyrt och märken.

Skulle gärna sy om jag trodde att han skulle bli fin i det jag sydde
  • ModestyB

Och vår dotter har skrämmande mycket kläder, säkert 25 uppsättningar byxor-tröjor, 20 kjolar, 10 tjocktröjor, 100 t-shirts/linnen 30 par trosor och strumpor. 10 pyjamasar, 5 par skor (som hon kan använda just nu med tanke på säsong), 4 par regnkläder+tre par överdragsbyxor, 3 overaller, en ica-kasse med vantar och mössor. Men bara 2 jackor jag tycker hon kan använda.

• Avelyn

Vi har inget överflöd av kläder till barnen och inte till oss själva heller. Barnen har kanske 7-8 ombyten av byxor och tröjor och något extra till fina tillfällen. byter inte om det kommer någon matfläck mitt på dagen. Byter inte byxorna för att tröjan blivit smutsig. matchning är inte så viktigt för oss. Tycker det kan vara lite småcharmigt när dottern på 5 valt kläder för dagen själv och det ser lite kul ut

• Fjärilslarven
    Alldeles för mycket. Måste hejda mig där, det funkar inte med mammapenningen. Är dock duktig och planerar framåt, så just nu fyller jag på ett par storlekar längre fram när jag springer på nåt till ett bra pris. 

Köper ni second hand?
    Ja, ofta! Då främst på Tradera. Funkar ju utmärkt i nuläget eftersom bebisarna inte sliter på kläderna men sen blir det nog svårare när han är uppe i dagisålder. 

Ja, mycket! Han är dock bara fyra månader så han skiter i vilket...

Syr ni egna kläder?
    Absolut inte, det vore förskräckligt för det stackars barnet om jag försökte då jag är fullständigt talanglös.
  • La Lola

Handlar inte ens varje mån för det ser jag ingen mening med.....men om jag måste sätta ett snitt så säg...100 kr då....

Köper ni second hand?
    Jepp! Till Hedda.
    Alma är för stor o medveten numer.

Nja, några dockor har jag inte satt till världen o jag är inte så petnoga med vad de har. Det måste inte tokmatcha.
    Men fula kläder där de aldrig enligt min smak.

Syr ni egna kläder?
    Nix.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • chobokid

Jag köper inte kläder så ofta numera. Handlar second-hand om det går, barnen börjar bli så stora så det är inte lika lätt att köpa begagnat på nätet. Det är inte viktigt med snygga kläder, jag tycker att mina barn ska trivas i sina kläder, oavsett om de är snygga för mig eller inte. Ibland får de ha lite fläckiga kläder (alltså med fläckar som inte har gått bort i tvätten). Det är inte heller viktigt med matchande kläder, inte längre.

• ninmid
    KvonB skrev 2010-09-27 20:59:45 följande:

Köper ni second hand?

Syr ni egna kläder?

Ingen aning om hur mycket det blir varje månad, varierar ju lite beroende på årstid också. Köper inte secondhand. Klart det är viktigt att dom har snygga kläder, men inte viktigast i världen Flört
    Borde sy egna men gör det inte... Men har designat en del som dom har ; ) 
  • 071001

Vi lägger inte mycket pengar på kläder men dottern är alltid hel och ren och fin. Köper inte begagnat men ibland får hon ärva nån tröja eller så av en kompis.

• SOL10

Väldigt mkt pengar... Kul med kläder!!!!
    Aldrig begagnat, de ärver inte ens varandras...
    Massor av uppsättningar o nej, jag har aldrig närmat mig en symaskin!

• Belleles

Lite olika varje månad men runt 200-300

Köper ni second hand?
    Ja till minstingen i alla fall, Finns en jättebra affär som säljer begagnade kläder till billigt pris. Där kan man tex få fyra par byxor under 200 kr och med tanke på hur snabbt dom växer så är det där en guldgruva.

Ja när vi är borta försöker jag se till att det ser någorlunda ok ut. Är vi hemma är det myskläder hela dagen.

Syr ni egna kläder?
    O nej sånt kan inte jag.

Svar på tråden Klädda barn=coola barn?