Klädda barn=coola barn?
Hur mycket lägger ni på barnkläder /mån?
Köper ni second hand?
Är det viktigt för er att barnet har snygga kläder?
Syr ni egna kläder?
Vore najs att höra lite olika röster angående ämnet
Köper ni second hand?
Syr ni egna kläder?
Vore najs att höra lite olika röster angående ämnet
Och vår dotter har skrämmande mycket kläder, säkert 25 uppsättningar byxor-tröjor, 20 kjolar, 10 tjocktröjor, 100 t-shirts/linnen 30 par trosor och strumpor. 10 pyjamasar, 5 par skor (som hon kan använda just nu med tanke på säsong), 4 par regnkläder+tre par överdragsbyxor, 3 overaller, en ica-kasse med vantar och mössor. Men bara 2 jackor jag tycker hon kan använda.
Vi har inget överflöd av kläder till barnen och inte till oss själva heller. Barnen har kanske 7-8 ombyten av byxor och tröjor och något extra till fina tillfällen. byter inte om det kommer någon matfläck mitt på dagen. Byter inte byxorna för att tröjan blivit smutsig. matchning är inte så viktigt för oss. Tycker det kan vara lite småcharmigt när dottern på 5 valt kläder för dagen själv och det ser lite kul ut
Handlar inte ens varje mån för det ser jag ingen mening med.....men om jag måste sätta ett snitt så säg...100 kr då....
Köper ni second hand?
Jepp! Till Hedda.
Alma är för stor o medveten numer.
Nja, några dockor har jag inte satt till världen o jag är inte så petnoga med vad de har. Det måste inte tokmatcha.
Men fula kläder där de aldrig enligt min smak.
Syr ni egna kläder?
Nix.
Jag köper inte kläder så ofta numera. Handlar second-hand om det går, barnen börjar bli så stora så det är inte lika lätt att köpa begagnat på nätet. Det är inte viktigt med snygga kläder, jag tycker att mina barn ska trivas i sina kläder, oavsett om de är snygga för mig eller inte. Ibland får de ha lite fläckiga kläder (alltså med fläckar som inte har gått bort i tvätten). Det är inte heller viktigt med matchande kläder, inte längre.
Vi lägger inte mycket pengar på kläder men dottern är alltid hel och ren och fin. Köper inte begagnat men ibland får hon ärva nån tröja eller så av en kompis.
Väldigt mkt pengar... Kul med kläder!!!!
Aldrig begagnat, de ärver inte ens varandras...
Massor av uppsättningar o nej, jag har aldrig närmat mig en symaskin!
Lite olika varje månad men runt 200-300
Köper ni second hand?
Ja till minstingen i alla fall, Finns en jättebra affär som säljer begagnade kläder till billigt pris. Där kan man tex få fyra par byxor under 200 kr och med tanke på hur snabbt dom växer så är det där en guldgruva.
Ja när vi är borta försöker jag se till att det ser någorlunda ok ut. Är vi hemma är det myskläder hela dagen.
Syr ni egna kläder?
O nej sånt kan inte jag.