• lilla mej

Svenska mammor i dublin??

Jag har forsokt for nagot ar sedan med en trad utan att fa manga napp, kanske alla har dragit harifran?? Men vill kolla om det finns fler svenska mammor i dublin eller wicklow (nara south dublin)? Skulle vara kul att ha lite svensktalande kompisar till min dotter. Vi bor D18, min dotter ar 15man ( jun 2009).  Hor av er :))

• Svar på tråden Svenska mammor i dublin??
  • lilla mej
    Drake skrev 2011-06-10 21:44:19 följande:
    Puffar upp denna tråd lite. Jag kommer att flytta tillbaka i augusti och vår dotter kommer då att vara 4 månader. Vi bor i Dublin 7 om det finns någon där i närheten med lite mindre barn
    vi ska ha en liten i juli. Dublin 7 vart ar det?
  • lilla mej

hej vad kul att det ar lite liv har i traden...

ja barnomsorg ar ju ganska stor skilnad fran sverige for allt ar privat o ganska stora skillnader mellan de olika platserna. Jag tycker ni ska vanta tills ni vet vart ni ska bo och jobba, for det kan vara lattare att ha baromsorg nara jobbet ist for hemmet, beroende pa arbetstider och avstand hem/till jobbet for tank pa att traffiken i dublin ar riktigt skitjobbig. Sa har ni dagis nara till jobbet  slipper ni ju stressa for att hamta. Jag akte runt och halsade pa olika dagis och dagmammor innan jag bestammde mig. Det blev dagis for oss for kande mig inte bekvam med dagmamma, finns sakert bra dagmammor men jag hann inte leta mer just da.   sen ar det sjukt dyrt men inget att gora nagot at ca 1000 euro/man per barn for heltid pa dagis. Ar hemma mamma ledig nu och vet inte om jag kommer ha rad att jobba efter det vilket ar helt sjukt. Hor av er sa snart ni ar pa plats, vor jatte bra att ha en svensklek grupp:))

• lilla mej
    Tesselein skrev 2011-08-30 16:04:56 följande:
    Sandyford/Dundrum ar jattefint! Vi forsoker hyra ut vara hus och hitta boende dar, jattefint och tryggt omrade och enkelt att ta sig in till stan. Lycka till med letandet!
    jaaa flytta till sandyford vi trivs jattebra, vi bor i blackglen omradet, ( sandyford view ) jatte fint och barnvanligt omrade. Ska vi ordna en traff allihop?

• lilla mej
    FVA skrev 2011-08-30 13:41:24 följande:
    Hon skulle skicka mitt CV vidare, men sen har jag inte hört något.

Jag har däremot fått till en annan intervju, på plats, på fredag. Då ska vi titta på boende. Vi funderar just nu på Sandyford/Dundrum - delen av Dublin. Någon som känner till något om den? Anledningen är att Green Luas går där, och kan ta min man till Trinity College, och att jag kan få jobb både i city, söder om city och i Citywest, där det verkar finnas många företag som skulle funna fungera. City West pga M50.
    vi bor i sandyford o trivs jattebra, finns ganska mycket for barn i omradet med. Hur gammal ar din son? Det finns ett bra creche som heter park academy i sandyford indst. Vill ni bo jatte nara luasen sa ar the beacon omradet bra. Annars dar vi bor blackglen omradet ar jatte fint och barnvanligt med, men dock ca 30 min gang till luas. 
  • lilla mej

skulle det funka att traffas pa imaginosity i sandyford? ett valdigt bra stalle att ha lektraffar pa. Annars kan vi ju traffas i st green parken om vadret tillater. Ons eller mandag nasta vecka skulle passa oss bast. Vad tror du? 

Ni andra ar ju klart valkommna med, hor av er sa ordnar vi nagot.  

• lilla mej

japp som suss sa sa fick vi erfara att imaginosity oppnar kl 13.30 pa mandagar tyvarr.... det funkar for mig, men hur funkar det for er andra som har barn som som sover middag?

• lilla mej

annars ar ni jatte valkommna hem till mig om det skulle vara lattare med tider osv.... vi bor i sandyford ( sa det ar inte mycket langre an imagionosity) 

• lilla mej

tack sjalva det var jatte trevligt...ska vi fixa en traff nasta vecka? vi kan alla dagar. Nagon mer som vill hanga pa?

Svar på tråden Svenska mammor i dublin??