• Bruised

Delta i undersökning om förlossningsrädsla...? Tack

Ålder: 28
    Relationsstatus: särbo

1.Vad var orsaken till att du berättade om din rädsla? Jag väntade mitt andra barn. Jag upplevde den första förlossningen som katastrofal och vägrade göra om det.

2.Har du fått information om behandling av förlossningsrädsla? Om ja, beskriv i så fall hur. Nej, men jag fick träffa en aurorabarnmorska vid två tillfällen som försökte övertala mig till att föda vaginalt.

3.Om du tänker kring din graviditet och kommande förlossning, kan du sätta ord på vad du är rädd för? Nu väntar jag tredje barnet och vet inte hur jag kommer att göra med förlossningen. Jag litar inte tillräckligt på barnmorskan för att föda vaginalt känns det som. Barnmorskan från min första förlossning hånade och kränkte mig. Jag var ganska ung och hon patroniserade mig. Jag är inte rädd att just det ska hända igen, jag skulle köra ut henne nu när jag är äldre, aldrig ta sån skit.
    Däremot har jag byggt upp så mycket andra negativa känslor och tankar kring förlossning. Nu är jag rädd för allt. För dålig och otrygg personal, för att jag ska spricka mycket, för att inte få föda på det sättet jag vill...

4.Vad tycker du att man gjort åt saken att många kvinnor är förlossningsrädda? Inget. De tjatar bara om hur natulrigt det är att föda och hur dåligt kejsarsnitt är. Vilket inte alls hjälper.

5.Är du gravid? Om ja, är detta första barnet du ska föda? Är gravid med tredje.

Svar på tråden Delta i undersökning om förlossningsrädsla...? Tack