• minstörstalycka

    Sundsvall/Härnösand!

    Finns det några gravida kvinnor från sundsvall/Härnösands området ?
    Skall ni få barn 2011? Vill ni följas åt och lära känna andra gravida kvinnor ? Häng på i tråden och vi kan så smoningom ses över en fika! =)

  • Svar på tråden Sundsvall/Härnösand!
  • Vix

    hoppfull: Då ligger vi ganska nära varandra har bf 14 maj så nu är det spännande. Har du haft några känningar?


    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • neapea85

    hej hej!!

    ja jag ligger ju långt efter er tjejer! jag är i v.16!

     jag mår bra och magen börjar ta form!Skrattande

  • hoppfull 2010
    Vix skrev 2011-05-01 21:59:09 följande:

    hoppfull: Då ligger vi ganska nära varandra har bf 14 maj så nu är det spännande. Har du haft några känningar?


    oj,ja de var ju inte så många dagars skillnad..:)


     


    Nix. kan inte påstå att jag kännt så mycket...men vet inte hur man ska känna heller..:) De känns att de e trångt där inne ...Lilltroll bökar o stökar så de känns som om H*n e på väg ut genom skinnet....


    Du då? några känningar.

  • hoppfull 2010
    neapea85 skrev 2011-05-02 16:28:47 följande:
    hej hej!!

    ja jag ligger ju långt efter er tjejer! jag är i v.16!

     jag mår bra och magen börjar ta form!Skrattande
    Men du är en bra bit på väg i allafall..:)
    Härligt när magen börjar växa...de blir ju liksom lite mera verkligt då...
    Här håller magen på spricker snart tror jag..känns som så när Lilltroll bökar på som mest där inne...
  • linalotta

    men ohh så spännande...det kommer snart ploppa ut småbebisar här känns det som!!  :)

    Den här ligger väl instängd ett tag till...v 27 nu men det går framåt. Jag precis fixat mig en spjälsäng och ska se om den ryms i sovrummet. Sängen för nr 1 var typ en växa säng med spjälor och typ...ja modell jättestor...finns inte en chans att den ryms i sovrummet just nu även fast det helt klart hade sina fördelar med en stor säng när liten blev större...men som sagt...nu har jag ordnat med en annan i mer lagom och vanlig storlek....så snart ska jag försöka komma igång med lite piff så det känns lite mer på rikt rikt rikt!  :)

  • Mysabelle

    Jag sitter hemma med min lilla som blir två månader idag. Alla säger att tiden går så fort, men det håller jag inte med om. Jag kan knappt komma ihåg tiden innan hon föddes, det känns som flera år sedan Tungan ute

    Jag fattar inte hur folk gör det här! Visst, jag har inga problem med att sköta henne eller sova eller sånt som jag trodde jag skulle ha. Men att få tummen ur rumpan och ta på sig kläder på morgonen, för att inte tala om att komma sig ut och gå! Det är omöjligt. Jag kliver upp på morgonen tänker att idag ska jag vara duktig och gå ut och gå en långpromenad, jag tar med mig lilla fröken och går ut i vardagsrummet och ger henne frukost (naturligtvis var det onödigt att ta på mig kläder när hon ska ha mat (min lilla kamin) "Jag tar det senare"... Jo, men eller hur!! När hon har ätit somnar hon på min mage och jag slår på tv:n eller en film på datorn. När hon vaknar ska hon äta igen och så fortsätter det. Någon timme under dagen är hon naturligtvis vaken (och inte förbannad) men då måste jag göra mat till mig och försöka hålla ordning här hemma (fortfarande utan riktiga kläder på mig). Jag blir så less på mig själv!

    När jag nu sitter här med henne på magen och inte har så mycket annat för mig än att läsa vad andra mammor gör på dagarna så blir jag ju inte direkt mer nöjd med mig själv. De som nu skriver varje dag går mest ut på:

    "God morgon alla!
    Idag är det underbart väder och lill*n är på strålande humör, vi har haft en ganska bra natt och fått sova lte mer än vanligt. Nu är klockan nio och vi har ätit frukost och ska nu ut på morgonpromenad."

    Senare under dagen tar de minst en promenad till och hinner laga riktig mat och mysa med sambon och mysa med den minsta och planera semestern och rensa i garderoben och gå igenom gamla bilder och ta nya bilder och möblera om i vardagsrummet och jag vet inte vad. Usch, vad jag känner mig lat ibland!!

    Ursäkta allt gnäll och ett milslångt inlägg!! Hoppas ni har det trevligt i snövädret i alla fall!

  • minstörstalycka

    Mysabelle- Det är okej att gnälla ibland! =) Du gör det bra! :)

    Här är jag inne i vecka 36 och har 30 dagar kvar till bf.. Nu börjar det bli nervöst, frågorna på sig själv har börjat uppkommit, som klarar jag av att vara mamma osv...
    Men jag är rätt övertygad om att jag kommer vara den bästa mamman till vårat barn! =)

    Ha det bra allihopa!

  • linalotta

    he he...mysabelle.....det är ju helt sant det du skriver coh så skönt att läsa!! Det var precis samma sak med min lille son som nu fyllt fem. Jag fattade inte hur mammor gjorde! Jag var helt inlåst. Han sov aldrig, jag sov aldrig, gick som i en dimma. Var glad om jag kissade ibland coh kanske fick en macka ibland. Mer hade jag inte som mål. Nee det var helt galet. När eftermiddan kom och min sambo skulle börja komma hem från jobbet så ringde jag till han å grinade och sa typ snälllla kom hem en kvart tidigare idag , jag och liten går under! Så som sagt, några promenader var det aldrig heller tal om. 1. vi tog oss aldrig över tröskeln 2. han sov eller gillade inte vagnen förrän han fyllde 9 månader. Så jag var helt enkelt galet avis på alla mammor som såg ut att må så bra å bara hade småttisar som sov och verkade så snälla hela tiden! Ja jag vet, jag målade upp min värld i svart och vitt där gräset så klart var grönt på andra sidan. Men som sagt, det är ok att känna så och det händer nog lite var till mans....  :)

  • neapea85
    hoppfull 2010 skrev 2011-05-02 18:35:17 följande:
    Men du är en bra bit på väg i allafall..:)
    Härligt när magen börjar växa...de blir ju liksom lite mera verkligt då...
    Här håller magen på spricker snart tror jag..känns som så när Lilltroll bökar på som mest där inne...

    ja nu så är man snart halvvägs iallafall!Skrattandeska på rul den 27:e maj! *LÄNGTAR*

    åh så underbart för dig att få känna sparkar mot revbena!!!!*myyyyyyys*Tungan ute


    bf okt
  • neapea85
    Mysabelle skrev 2011-05-03 13:28:49 följande:
    Jag sitter hemma med min lilla som blir två månader idag. Alla säger att tiden går så fort, men det håller jag inte med om. Jag kan knappt komma ihåg tiden innan hon föddes, det känns som flera år sedan Tungan ute

    Jag fattar inte hur folk gör det här! Visst, jag har inga problem med att sköta henne eller sova eller sånt som jag trodde jag skulle ha. Men att få tummen ur rumpan och ta på sig kläder på morgonen, för att inte tala om att komma sig ut och gå! Det är omöjligt. Jag kliver upp på morgonen tänker att idag ska jag vara duktig och gå ut och gå en långpromenad, jag tar med mig lilla fröken och går ut i vardagsrummet och ger henne frukost (naturligtvis var det onödigt att ta på mig kläder när hon ska ha mat (min lilla kamin) "Jag tar det senare"... Jo, men eller hur!! När hon har ätit somnar hon på min mage och jag slår på tv:n eller en film på datorn. När hon vaknar ska hon äta igen och så fortsätter det. Någon timme under dagen är hon naturligtvis vaken (och inte förbannad) men då måste jag göra mat till mig och försöka hålla ordning här hemma (fortfarande utan riktiga kläder på mig). Jag blir så less på mig själv!

    När jag nu sitter här med henne på magen och inte har så mycket annat för mig än att läsa vad andra mammor gör på dagarna så blir jag ju inte direkt mer nöjd med mig själv. De som nu skriver varje dag går mest ut på:

    "God morgon alla!
    Idag är det underbart väder och lill*n är på strålande humör, vi har haft en ganska bra natt och fått sova lte mer än vanligt. Nu är klockan nio och vi har ätit frukost och ska nu ut på morgonpromenad."

    Senare under dagen tar de minst en promenad till och hinner laga riktig mat och mysa med sambon och mysa med den minsta och planera semestern och rensa i garderoben och gå igenom gamla bilder och ta nya bilder och möblera om i vardagsrummet och jag vet inte vad. Usch, vad jag känner mig lat ibland!!

    Ursäkta allt gnäll och ett milslångt inlägg!! Hoppas ni har det trevligt i snövädret i alla fall!
    det gör absolut ingenting att gnälla! man är inte mer än människa!

    jag kände exakt likadant när jag fick min första! det går över ska du se!Glad
    bf okt
Svar på tråden Sundsvall/Härnösand!