Inlägg från: Snarkofagen |Visa alla inlägg
  • Snarkofagen

~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

Buenas, chicas. Härdsmälta idag. Jag får bara nej, nej och nej på jobben jag söker. Idag började jag gråta. Har fem ansökningar ute och jag sitter och loggar in på mailen konstant och bara VÄNTAR på ett till nej… 

Det värsta just nu är att jag är osäker på om det skulle bli bättre om jag bekostar en privat utbildning. De svar jag får från nej tack-företagen är att de hittat någon med mer erfarenhet. Och det får jag ju inte genom utbildning. Varje gång jag får nej, mailar jag tillbaka och frågar varför jag inte gått vidare.

Äsch, skit och pannkaka helt enkelt. Gnäll, gnäll. Nu slutar jag gnälla. Blir bara ännu deppigare. 

mejja - härligt att ni fått sätta igång nu! Hur lång tid beräknar ni att det här ska ta? Och vad blidde det för mat till Theas förskola? Kommer ni till stan nåt i sommar? 

nollan - tack! Ska googla vagnen igen. Nu har du en slitig tid framför dig men snart, snart, SNART är det över och du får skörda frukterna av ditt slit. Suveränt! Kämpa på sista tiden, massor med energi till dig! 

• Snarkofagen

Girls - det är inte mindre än TVÅ intervjuer på gång! Kommer endast att kommuniceras till er, min man och mammagruppskompisen. Så idag är jag på topp igen. Urk. Jag tycker det är jobbigt att behöva ha en sån här berg och dalbaneresa med heaven and hell hela tiden. 

Det ena jobbet har jag aktivt sökt på annons. Där har jag en kontakt som jag jobbat med tidigare och hon har lagt ett gott ord för mig. Det andra jobbet har jag blivit rekommenderad till via "en kompis kompis". Galet roligt att få bli tipsad på det sättet! Underskatta aldrig nätverkandet, damer! Så. Håll tummar både måndag och tisdag! 

Idag är det sol och värme för första gången på hela veckan i Stockholm. Burr, vilken VECKA vi haft! Snö, regn, hagel. Men nu kommer helgen och med den även värmen, verkar det som.

Trevlig helg, tjejer! 

• Snarkofagen

Idag kör jag intervju nr 1. Huuu… Ska iväg och köpa kläder till intervjun, helgen har varit så späckad att jag inte hunnit tidigare. Håll tummar!!! 

• Snarkofagen

Men himla BAJSKORVAR! Det här företaget var ute efter en konsult året ut och jag har ingen egen firma. Än. Men det blir till att starta upp illa kvickt. Jag är jättetvekis. Han vill ha svar redan i kväll. Jag ska återkomma med "löneanspråk" och annat. 

Men i morgon väntar nästa intervju så jag behöver dra ut på det här lite grann. Dessutom vill han att jag börjar typ omgående. Åååhh…

Kanske jag ska ta i så jag kräks vad gäller löneanspråket och så får jag se om han nappar. A just det, det är ju bara ett uppdrag som räcker december ut.

1 tu 3 - höll på att skriva ut ditt riktiga namn… Hur gick visningen? Ska kolla på Hemnet och hålla tummar för snuskigt aggressiv budgivning.  

• Snarkofagen

Nollan - smart strategi. Tack för din input! Fick även lite input från en vän som sa att jag faktiskt binder upp mig resten av året och inte hinner söka nya uppdrag. Därav möjligheten att fakturera högre kostnad eftersom jag blir strandsatt i januari och får börja på ruta 0 igen. 

Måste även spana in a-kassa, vilka regler som gäller för egenföretagare. Vill ju inte bränna de broarna heller.

bussig - fick du Nasonex, månne? Den har jag just nu, mot pollenallergi. Yes, me like. Har du berättat på jobbet än?  

• Snarkofagen

"Hur tänkte du nu?" är nog uttrycket du vill säga men du lär yttra en hel del ord på både engelska och franska om jag lärt känna dig rätt. Fråga honom hur han tänkt att du ska lösa pucken - gör det! För jag, ända här hemma i Gröndal, är galet nyfiken på hur han tänker! 

Idag var det dags för intervju nr 2. Det är sjukt svårt att säga hur det gick. Jag har inte alla kvalifikationer som de kräver men det måste ha funnits något som de ändå gillade (förutom min förra kollega som pratat lite gott om mig) eftersom jag trots allt kom på intervju. Men gaah! Det är två personer som går vidare och det får jag svar på i nästa vecka. Och gubben från igår har jag lovat att lämna besked idag. Scheisse. 

Tänker i tankar som att jag ska ta i så jag KRÄKS och se om han nappar. Och sen om jag får det här och (kanske) även det andra, ja - vad gör jag då?! Jag vill ju HELST ha dagens jobb. Fast anställning. En byrå med fler kunder och nya lärdomar. 

I-landsproblem och angenäma sådana. Jag vet. 

Hörni. Solen skiner och det är faktiskt sommar. Ett par dagar till. Solig

• Snarkofagen

Men bussig, nu slog det mig! Jag har ju lite gravidtröjor undanstoppade - långärmat om jag inte minns helt fel. Stl L eller XL men det kanske är för stort för dig just nu. Du får jättegärna höra av dig så får du dem av mig. Jag har blusar också. Säg till om du vill kolla, alternativt kan jag maila över bilder. 

Nollan - haha! Mustasch-tårta! Söta lilla

Smart tips att äta i smyg. Precis som nollan säger, vågar nog ingen fråga. Jag ser att folk kollar lite grann på mig, min mage är fortfarande plufsig HAHA! Jag bara väntar på att någon frågar om trean är på väg.

Igår träffade jag min kusin på en lunch-picknick i det gröna. Hon tog med sig en flaska bubbel som vi lyckades peta i oss på ett par timmar. Jag blev faktiskt lite lullig när jag gick för att hämta Ella. Tur att kroppen går på automatik så jag slapp tänka på hur jag skulle ta mig till förskolan HAHA!  

Nu ska jag fortsätta med mina i-landsproblem. Ha det gott! 

• Snarkofagen

Okej. Det där gick ju inte alls. Företag nr 1, som sökte konsult, har sagt nej. Det kändes inte riktigt rätt i hjärtat men jag börjar ju bli lite desperat efter jobb så jag hade ju tagit det ändå. Så nu känns det lite tungt. Men bara lite. 

Nu väntar jag på ett nej från företag nr 2. Urrrk… 

Igår var Ella på Andys lekland på kalas. Vi blev svinsena och jag frågar i bilen på väg ut om hon kissade innan hon åkte hemifrån. Jajamen, blev svaret. Jag lämnar henne och sticker och handlar. 10 minuter senare ringer det. Hon har kissat på sig. Tänk att det ska vara så himla SVÅRT att gå på toa!!! Skrikandes Som tur är, hade en kompis kläder som vi fick låna. 

Solig helg önskar jag er alla!  

• Snarkofagen

1 tu 3 - jag har följt er på Hemnet. VERKLIGEN trög budgivning! Förstår precis hur du tänker. Vad säger mäklaren? Fel tid att sälja? För inte fasen är det fel på objektet i alla fall! 

Skönt ändå att ni inte MÅSTE sälja, precis som du själv säger.

Idag fick jag lite lätt panik. Insåg att alla mina sjukpenningsdagar är slut. Nu har jag bara lägstadagar kvar. "Jävla skit" är nog det lindrigaste uttrycket jag skrikit under eftermiddagen. Just nu känns det som det bara kastas skit på mig. Undrar om det någonsin vänder?! 

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~