• SkåneP

    Integration och assimiliering

    Verkar som begreppen integration och assimilering blandas samman ibland.

    Integrerad:
    Har accepterat att man bor i ett nytt land och känner till dess lagar och regler.
    Kan jobba, tala språket, och vet hur samhället fungerar helt enkelt.

    Assimilerad:
    Har utplånat varje spår av sitt ursprung.

    Mig veterligen är alla för integration.
    Assimilering är väl mest en SD grej.

  • Svar på tråden Integration och assimiliering
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-28 16:18:05 följande:
    nej,varför tror du det?

    det rasistiska de står för är däremot avskyvärt. att lägga den typ av värdering då det gäller ursprung de gör är rasistiskt.
    ahhh ,, du menar att minska invandringen till samma nivå som dom har i våra grannländer?

    Jävla rasister .. dom borde stenas
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:36:03 följande:
    ahhh ,, du menar att minska invandringen till samma nivå som dom har i våra grannländer?

    Jävla rasister .. dom borde stenas
    nej.

    det jag menar är att de har rasistiska åsikter i sitt principprogram.

    vill du inför stening? det är du nog ganska ensam om... fast SD anser ju att stening är en del av den kulturella mångfalden lika viktig att bevara som den biologiska mångfalden... så de är ju det parti som iaf står dig närmst i frågan :)
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-28 16:42:34 följande:
    nej.

    det jag menar är att de har rasistiska åsikter i sitt principprogram.

    vill du inför stening? det är du nog ganska ensam om... fast SD anser ju att stening är en del av den kulturella mångfalden lika viktig att bevara som den biologiska mångfalden... så de är ju det parti som iaf står dig närmst i frågan :)
    Jasså det har dom, el inte.

    Nja .. SD förespråkar knappast stening , det är en välkänd muslimsk sed att stena kvinnor till döds om dom råkar titta på en annan man ... det är väl det sista SD vill ha i Sverige, Måste ha missuppfattat deras politik ... trodde dom ville ha ett helsvenskt samhälle.

    Men jag är glad att du hela tiden berättar för mig hur det ligger till.
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:58:28 följande:
    Jasså det har dom, el inte.

    Nja .. SD förespråkar knappast stening , det är en välkänd muslimsk sed att stena kvinnor till döds om dom råkar titta på en annan man ... det är väl det sista SD vill ha i Sverige, Måste ha missuppfattat deras politik ... trodde dom ville ha ett helsvenskt samhälle.

    Men jag är glad att du hela tiden berättar för mig hur det ligger till.
    jo, det har de. jag visade exempel på detta i tråden om kultur...

    aha, men SD förespråkar just kulturell mångfald förstår du.
    ur principprogrammet;

    "Kulturell mångfald är lika nödvändig för mänskligheten som biologisk


    mångfald för naturen. De skilda kulturerna är mänsklighetens gemensamma arv och bör erkännas


    och skyddas till allas gagn."


  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 16:58:28 följande:
    Men jag är glad att du hela tiden berättar för mig hur det ligger till.
    jag ser det som ett behjärtansvärt uppdrag... fast jag börjar tröttna. kanske skulle du läsa principprogrammet själv ändå?
  • Nice Girl Wrong Place

    Ja detta behövdes verkligen klargöras.

    Sedan tycker jag att SD sympatisörer ska tagga ner med "det är inte rasitiskt att vilja minska invandring, vilja att alla följer lagar och kan svenska". Nej, det är det inte.

    Men om man tror att det är endast DET som SD står för, så har man missat en massa. Och det känns ju lite tråkigt.


    Beautifully Human
  • gutshot
    StinaFia skrev 2010-09-28 17:13:43 följande:
    jag ser det som ett behjärtansvärt uppdrag... fast jag börjar tröttna. kanske skulle du läsa principprogrammet själv ändå?
    Jag HAR läst deras principprogram och jag tolkar inte det som rasistisk , Du får jättegärna tycka att det är rasistiskt och du får jättegärna kalla alla som sympatiserar med deras principprogram rasister

    Kunde inte bry mig mindre faktiskt , faktum kvarstår ändå att det bästa alternativet idag är Sverigedemokraterna om man vill få ordning på SVERIGE med allt vad det innebär, övriga partier är tyvär mer el mindre svenskfientliga.

    Så rasistiskt el inte .. jag tänker fortsätta att rösta på dom och det bästa är att det kommer gå åt rätt håll, Dom som röstat på dom i år kommer inte att ändra sig och tills nästa val har många många fler vaknat och insett att det kommer sluta åt helvete om Alfons och Toblemona  får fortsätta att vara allmänt oansvarig

    Känner mig rätt trygg med att det kommer bli en upprepning på Danmarks politiska historia, är det inte underbart så säg?
    Och till råga på allt så har dom en mkt stark och duktig politiker som frontfigur .. kan bara gå åt ett håll, och ni tror på fulla allvar att några korkade missvisande foruminlägg ska stoppa dom el att medias hetsjakt ska missgynna dom, tvärtom mina vänner ...dom kommer växa sig ännu större och starkare, Det kommer att bli bra .... till slut , kanske till och med börjar likna en demokrati i slutändan 

    Ha en trevlig kväll
  • StinaFia
    gutshot skrev 2010-09-28 18:13:23 följande:
    Jag HAR läst deras principprogram och jag tolkar inte det som rasistisk , Du får jättegärna tycka att det är rasistiskt och du får jättegärna kalla alla som sympatiserar med deras principprogram rasister

    Kunde inte bry mig mindre faktiskt , faktum kvarstår ändå att det bästa alternativet idag är Sverigedemokraterna om man vill få ordning på SVERIGE med allt vad det innebär, övriga partier är tyvär mer el mindre svenskfientliga.

    Så rasistiskt el inte .. jag tänker fortsätta att rösta på dom och det bästa är att det kommer gå åt rätt håll, Dom som röstat på dom i år kommer inte att ändra sig och tills nästa val har många många fler vaknat och insett att det kommer sluta åt helvete om Alfons och Toblemona  får fortsätta att vara allmänt oansvarig

    Känner mig rätt trygg med att det kommer bli en upprepning på Danmarks politiska historia, är det inte underbart så säg?
    Och till råga på allt så har dom en mkt stark och duktig politiker som frontfigur .. kan bara gå åt ett håll, och ni tror på fulla allvar att några korkade missvisande foruminlägg ska stoppa dom el att medias hetsjakt ska missgynna dom, tvärtom mina vänner ...dom kommer växa sig ännu större och starkare, Det kommer att bli bra .... till slut , kanske till och med börjar likna en demokrati i slutändan 

    Ha en trevlig kväll
    nej, det har du ju inte... det finns allt för mkt du inte känner till ;)
    jag tror knappast några foruminlägg gör till eller från... men det hindrar ju inte dig från att disskutera. ;)

    vi får se om vi får en diktatur tillsist, sådana som du så ofta hänvisar till....

    ha´re bra till nästa gång darlingCool
  • gutshot
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-28 17:41:42 följande:
    Ja detta behövdes verkligen klargöras.

    Sedan tycker jag att SD sympatisörer ska tagga ner med "det är inte rasitiskt att vilja minska invandring, vilja att alla följer lagar och kan svenska". Nej, det är det inte.

    Men om man tror att det är endast DET som SD står för, så har man missat en massa. Och det känns ju lite tråkigt.
    Tycker att SD-motståndare ska tagga ner på alla plan och sluta måla fan på väggen hela tiden.

    Gissar på att ditt svar blir: källa på det tack?

    Påminner om medlemmar i religiösa sekter som har utvecklat ett dogmatiskt tänkande och söker hela tiden svar från andra, Media, tabeller å statistik i all ära ... men djupt tragisk att folk slutat tänka själv.

    three thousand miles of wilderness overcome by the flow, a lonely
    restitution of pavement, pomp and show, i seek a thousand answers, i
    find but one or two, i maintain no discomfiture, my path again
    renewed, against the grain, that's where i'll stay, swimming upstream,
    i maintain against the grain, here labelled as a lunatic, sequestered
    and content, there ignored and defeated by the government, ther's an
    oriented public who's magnetic force does pull, but away from the
    potential of the individual, against the grain..., the flow is getting
    stronger with smaller increments of time and eddies of new ideas are
    increasingly hard to find, you need all that the other has, it is your
    right to seize the day, but in all your acquisitions you will soone be
    swept away, against the grain..., there's a common consensus and a
    uncomfortable cheer, a reverberating chorus that anyone can hear, it
    sings "leve your cares behind you, just grab tenaciously", this
    lulling sense of purpose will destroy us rapidly, against the grain...
  • MirandaSthlm
    gutshot skrev 2010-09-28 18:24:03 följande:
    Tycker att SD-motståndare ska tagga ner på alla plan och sluta måla fan på väggen hela tiden.

    Gissar på att ditt svar blir: källa på det tack?

    Påminner om medlemmar i religiösa sekter som har utvecklat ett dogmatiskt tänkande och söker hela tiden svar från andra, Media, tabeller å statistik i all ära ... men djupt tragisk att folk slutat tänka själv.

    three thousand miles of wilderness overcome by the flow, a lonely
    restitution of pavement, pomp and show, i seek a thousand answers, i
    find but one or two, i maintain no discomfiture, my path again
    renewed, against the grain, that's where i'll stay, swimming upstream,
    i maintain against the grain, here labelled as a lunatic, sequestered
    and content, there ignored and defeated by the government, ther's an
    oriented public who's magnetic force does pull, but away from the
    potential of the individual, against the grain..., the flow is getting
    stronger with smaller increments of time and eddies of new ideas are
    increasingly hard to find, you need all that the other has, it is your
    right to seize the day, but in all your acquisitions you will soone be
    swept away, against the grain..., there's a common consensus and a
    uncomfortable cheer, a reverberating chorus that anyone can hear, it
    sings "leve your cares behind you, just grab tenaciously", this
    lulling sense of purpose will destroy us rapidly, against the grain...
    hehe I like U Hjärta
    ~♥~ Ja ja, du är unik.... precis som alla andra. ~♥~
Svar på tråden Integration och assimiliering