• jagoduoentill

låga bordsblommor till dop snälla hjälp

allting är perfekt,jag har allt jag vill ha på bordet...FÖRUTOM blommorna..

vad tusan ska vi ha för blommor.... All annan deko är låg så då passar inga större buketter o jag vill inte ha flytande blommor i vatten om ni förstår vad jag menar (svägerskan hade det :) )   vad för blomma?o hur ska jag dekorera den?
    det får inte vara för dyrt heller för jag e redan långt över min budjet...

ska ha 10 st... 

• Svar på tråden låga bordsblommor till dop snälla hjälp
  • 071001

Köp de blommor du vill ha, klipp av dem kort och stick ner dem i oasis i krukor så får du låga dekorationer.

• Villimey

Vackra höstlöv, rönnbärsklassar, nypon och vackra höstblommor som aster. det tycker jag blir både vackert, personligt och billigt.

Vill du istället köpa blommor så kan man ju klippa ner de flesta snittblommorna tex gerbera så att de passar som bordsdekoration.

• jagoduoentill
    071001 skrev 2010-09-28 11:17:38 följande:
    Köp de blommor du vill ha, klipp av dem kort och stick ner dem i oasis i krukor så får du låga dekorationer.
    Vad är oasis? hehe o vart hittar man så små krukor ? tack
  • jagoduoentill
    Villimey skrev 2010-09-28 11:18:56 följande:
    Vackra höstlöv, rönnbärsklassar, nypon och vackra höstblommor som aster. det tycker jag blir både vackert, personligt och billigt.

Vill du istället köpa blommor så kan man ju klippa ner de flesta snittblommorna tex gerbera så att de passar som bordsdekoration.
    temat e lime o rosa så nypon mm passar inte,men iden var bra..

gerbera hade svägerskan,annars en blomma jag gillar :)
  • 071001

Oasis är en grön grej som du lägger i blöt för att blomman ska få vatten, köps tex i blomsteraffären. Krukor finns ju överallt, billigast på Ikea om du ska ha 10st.

• Mamman till två

Lägg ut rankor med murgröna längs borden. Sedan kan du köpa billiga ljushållare på Ikea - använd rosa & limegröna ljus. En lite ljushållare kan du sedan sätte ner en bit oasis i & sätta i en rosa blomma (t.ex. gerbera, ros el. nejlika)
    Placera sedan ut ljus, blommor & halverade limefrukter långsmed samt emellen rankorna med murgröna.

Plockar du murgrönan själv så blir det en billig men tjusig dekoratin som följer med längs hela borden.

• jagoduoentill

ok jag fattar vad du menar

071001 skrev 2010-09-28 11:23:11 följande:
    Oasis är en grön grej som du lägger i blöt för att blomman ska få vatten, köps tex i blomsteraffären. Krukor finns ju överallt, billigast på Ikea om du ska ha 10st.
  • 071001

Åhléns har rosa och limegröna värmeljus om det är av intresse ts.

• jagoduoentill

ljus med hållare har jag redan de var bara blommorna som fattades...att använda lime till blommorna e nåt jag redan tänkt på,men vet ej hur me tanke på att det måste vara låga...

om jag skulle använda mig av shotglasen vi har hemma lite vatten i...en lime skiva på o mitten på limeskivan sticka ner en avkapad rosa ros?    funkar det? el kommer de bara se konstigt ut me limen så?

• 071001

Det tror jag kan funka ts, med limen och rosen alltså.

• jagoduoentill

jag ska ju duka dagen innan..hur kommer isf limen o rosen se ut dagen efter?
    hinner limen torka ut tror ni? 

• 071001

Mm, då kan nog limen bli lite trött och torr tror jag.

• Villimey
    jagoduoentill skrev 2010-09-28 11:38:54 följande:
    jag ska ju duka dagen innan..hur kommer isf limen o rosen se ut dagen efter?
    hinner limen torka ut tror ni? 
    Skär limen samma dag annars kommer själva snittytan torka och det ser inte så aptitligt ut. Enligt min enkla mening
  • jagoduoentill
    Villimey skrev 2010-09-28 11:43:09 följande:
    Skär limen samma dag annars kommer själva snittytan torka och det ser inte så aptitligt ut. Enligt min enkla mening
    det hinner jag inte :(
Svar på tråden låga bordsblommor till dop snälla hjälp