Inlägg från: Anonym (arbetslös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arbetslös)

Jobbar du på Gina tricot eller känner du någon som gör det?

Hur mycket får ni i personalrabatt? Har lite funderingar på att söka jobb där, men vet faktiskt inte om jag har råd att köpa så mycket nya kläder!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-29 11:42
    Oj, oj, ooj vad folk missuppfattar och läser fel!
    Jag har jobbat i butik tidigare och vet precis vad det är för arbetsuppgifter, och dom trivs jag med!

Jag har aldrig skrivit att jag inte gillar kläderna, jag handlar ibland på Gina, MEN jag har inte så mycket nya kläder därifrån sa att jag klarar mig om jag skulle jobba 5 dagar/vecka tex.

Jag läser vad alla skriver, MEN oavsett om ni skriver att man inte MÅSTE ha kläder från Gina på sig så måste jag ändå välja att lyssna på vad BC har sagt eftersom hon fortfarande jobbar kvar. Jag tänker inte sätta mig emot vad hon säger, det är hon som är chef.

• Svar på tråden Jobbar du på Gina tricot eller känner du någon som gör det?
  • Anonym (arbetslös)

Man får bara ha på sig det som finns i butiken just då.

• Anonym (arbetslös)

Jo jag är säker, har varit på anställnigsintervju där tidigare. Det är därför jag undrar hur mycket rabatt man får.

• Anonym (arbetslös)

Nej det blir nog en del kläder man får köpa kan jag tänka mig..

• Anonym (arbetslös)

Nej, man får köpa dom.

• Anonym (arbetslös)

Då hade jag nog hoppats på en större rabatt när man måste köpa kläder därifrån.
    Såg även att man får ha andra kläder så länge ingen logga syns, men så sa dom inte till mig sist, kanske är olika i olika Ginabutiker?

• Anonym (arbetslös)
    MajaVira skrev 2010-09-28 12:15:33 följande:
    Eller så vill de inte gå ut med vilka krav de egentligen har...
    Kan ju vara så... För det var dom tydliga med att tala om. Vet att jag reagerade på just det eftersom jag inte vet någon annan butik som ställer sådana krav.
  • Anonym (arbetslös)
    MassiiMotoo skrev 2010-09-28 12:17:41 följande:
    Det tror jag inte, varför ska de vara olika på olika ställen?
    Därför att personalchefen där jag var på intervju sa till mig att "här använder vi BARA kläder som säljs i butiken, och som finns i butiken just nu".
  • Anonym (arbetslös)
    Anonym skrev 2010-09-28 13:10:03 följande:
    Har en vän som jobbar på Vero Moda och dom måste också ha kläder som säljs just nu, alternativt finns en "Jobbkostym" som arbetsgivaren står för. Hon har å andra sidan 50% rabatt..
    Ja, då är ju 50% mycket bättre iaf, men jag tycker ändå inte att man borde vara tvungen att bara ha på sig det som säljs i butiken.
    Just därför tänkte jag att dom borde ha mer än 30% iaf på Gina.
  • Anonym (arbetslös)
    Janni8 skrev 2010-09-28 15:05:52 följande:
    Nej man måste inte ha deras kläder på sig men de ser gärna att man har det. Sedan är det faktiskt så att man oftast får ett visst antal tröjor per år för att ha i butiken. Har själv jobbat på Gina Tricot och min syster är butischef över en Gina Tricot affär.
    Det var vad dom sa till mig iaf, så det kanske är olika då.
  • Anonym (arbetslös)
    Janni8 skrev 2010-09-28 16:50:48 följande:
    Finns inget måste (hade det varit ett måste så hade jobbet fott stå fördet) men det ser gärna att personalen har deras kläder.
    Men det var så dom sa. ENBART kläder därifrån fick man ha.
    Anonym (Inte OK) skrev 2010-09-28 19:52:01 följande:
    Min syster jobbar på Gina Tricot och hon har 30% rabatt på köp gjorda i butiken.
    Beställer hon hem kläder från nätshopen så får hon 50% rabatt, hon loggar in med en personlig kod som ger henne rabatten, skit bra!
    50% rabatt gäller ENDAST dom anställda som har en fast tjänst.
    MEN det är inte värt att jobba där, skitjobb!! Du ser själv hur det är i klädaffärer, folk rör om bland alla kläder, plockar på sig massa in till provrummet som dom inte hänger tibax.
    Dom har strikta regler när man jobbar på Gina, man måste alltid va på rullning, stå och vika alla kläder hela dan efter alla kunder, plocka upp nya varor  från lagret dagligen.
    Det är jobbigare än vad det låter.
    Nu ska hon gå ner i tid eftersom hon inte orkar jobba där mkt mer.
    Jag har jobbat i klädaffär tidigare, så jag vet hur det är, folk stökar till hela tiden.
  • Anonym (arbetslös)
    Lavish skrev 2010-09-28 18:42:16 följande:
    Fast det här är ju det dom går ut med. Kan ju hända att TS först får jobba på timmar, vikariat eller provanställning. Då blir det ju ganska lätt för dom att lägga på ett tryck att TS ska klä sig i deras kläder ändå. Förmodligen får man väl ha enkla linnen osv från andra butiker men ha åtminstone ett synligt plagg som är inhandlat i butiken.

Men så dyrt kanske det inte blir ändå? (sjuk regel eller inte). Åtminstone ett par månader finns väl de flesta varorna kvar i butik. Du behöver ju egentligen bara ha 2-3 uppsättningar som du tvättar ofta. Med tanke på priserna på Gina blir det väl några hundralappar i månaden. Kan vara värt för att få jobba trots allt..
    Det hade kanske fungerat ett tag, tyvärr så tycker jag att det är ganska dålig kvalité på deras kläder, mycket blir fult och ser slitet ut efter bara några tvättar..
  • Anonym (arbetslös)
    Anonym (Kla) skrev 2010-09-28 20:11:14 följande:
    Låter mycket konstigt. Hur gör man då om man är arbetslös och blir timanställd den 1:a en månad? Då får man ju vänta nästan två månader på lönen och tvingas köpa kläder för pengar som inte finns. Stackars Gina Tricotare om det är så!
    Ja, jag vet, det är därför jag funderar på om jag ens har råd att jobba där.
  • Anonym (arbetslös)
    Anonym skrev 2010-09-29 13:00:34 följande:
    Jag jobbar i en Gina-butik och vi har bara kläder som säljs i butiken just nu, kommer en kund fram och frågar var hon kan köpa den tröjan jag har på mig så skulle det se illa ut om jag sa H&M och skickade dit henne, så vi har bara kläder från butiken som går att köpa nu.
    Tack för ett riktigt svar från någon som själv jobbar där
  • Anonym (arbetslös)
    Anonym (BC GT) skrev 2010-09-30 11:15:02 följande:
    Hej TS!

Vad roligt att du vill jobba på Gina, jag arbetar sen flera år tillbaka som butikschef på ginatricot och det är ett av de absolut roligaste jobben jag någonsin haft!

För att hjälpa dig med din fråga så behöver du absolut inte jobba i ginakläder, självklart blir vi som företag glada om personalen trivs och vill bära kläderna som säljs i butiken men det är inget krav vi ställer. Dock är de flesta i våra personalgrupper är unga modemedvetna tjejer så brukar det till slut bli så att stora delar av garderoben kommer från gina, man går juh hela dagarna och blir inspirerad av de olika plaggen. Vi har en förmånlig rabatt men hur stor den är får du reda på under din introduktion.

För att tydliggöra så lånar personalen ALDRIG plagg i butiken för att använda under dagen, om det är någon som gör det så är det ett grovt övertramp mot vår policy. Ibland kan vi dock ha kampanjer och då får personalen plagg att jobba i men de plaggen får personalen sen behålla.

Det är som många sagt ett högt tempo i våra butiker och stor omsättning på plagg och ett enormt kundflöde men det är en fantastisk rolig och utvecklande miljö för den som trvis i högt tempo.

Lycka til!
    Tack för ditt svar!
Svar på tråden Jobbar du på Gina tricot eller känner du någon som gör det?