• trumvirvel

7 månaders bäbis

Jag har alltid haft lite högre sexlust än min kära flickvän.
    det är något som ger mig bekräftelse
    innan hennes graviditet fick ja åtminstone avsugning varannan dag
    och vi hade sex ca 4-5 gånger i veckan. och det kändes verkligen som om hon ville ge mig oral njutning, gick verkligen in för det.

Sex för mig är en stor del.
    det handlar inte bara om sex, det är en närhet, en bekräftelse, en njutning, en svetsfog i förhållandet.
    Jag vill ha den bekräftelsen att min flickvän tänder på mig.

Nu när hon blev gravid i 4 månaden avstannade avsugningar helt ( fortfarande inte något som är aktuellt och detta är över 1 år sedan. sex hade vi typ 3 gånger från månad 4 till 3 månader efter förlossningen

Nu när bäbisen är 8 månader har vi sex 1-2 gånger i månaden. och det känns som hon har det för att hon känner att hon måste.  oralsex är helt uteslutet, hon vill inte på mig, och hon vill inte att ja gör på henne.

Jag har testat typ allt känns det som.
    Jag jobbar hon är hemma och är mammaledig
    när jag kommer hem från jobbet tar ja över ansvaret för bäbisen någon timma, sedan börjar jag med maten
    sedan är det jag som nattar bäbisen. hon somnar senast 20.00 varje dag och sover gott, så trötthet bör det inte vara. jag går upp o ger napp o matar varannan natt samt hela helgerna

Hon får ofta " kli på ryggen" , ryggmassage, eller fotmassage framför tvn, om hon inte fastnar vi datorn.
    Har försökt att ta initiativet till sex rakt på sak leder alltid till att ja är för trött (inte oväntat kanske men man måste testa allt)
    kramats o kelat länge och börjat försöka ta ett initiativ (ett nej,,)
    bara legat o  kramats o pussas utan att göra anspråk på något vilket inte resulterar i något alls förutom just kel som ökar min frustration ytterligare utan att få utlopp.
    har tom gått så långt att ja inte tagit initiativ till något, då hon går på mig och frågar varför vi inte kramas o pussas för längre (vilket ja inte direkt säger till henne att det är för att jag inte tar initiativet till det längre för att se vad som händer)

Jag har försökt prata med henne om hur ja känner, men svårt att inte få de att låta som jag är en mansgris som bara vill ha sex.

alla feminister kommer väl älska det ja skriver nu. men måste få det sagt..
    Varför skall det vara så svårt att tänka på någon annan när det handlar om sex?
    gör inte si om du inte vill och gör inte så för då ger du efter till det mansdominerade samhället.
    varför göra sådan stor grej av det. jag arbetar, hjälper till att städa, lagar maten.
    Jag ger henne all den uppmärksamhet hon vill hon får massage när hon ber och även på mitt initativ.
    hur svårt kan det vara att ge något tillbaka, ja skulle också tycka det var skönt med massage då och då.

En runk, är inte konstigare än en massage egentligen för min del ser jag inte problemet med oralt heller
    10 minuter munmassage.. är väl inte så knössligt bara det att alla ska göra en sån stor grej av det för att det handlar om sex.

inte byteshandel jag är ute efter. men ... ja vad ska man säga..

vad f*n ska man göra för att få igång det.
    ni med erfarenheter, hade ni det så här? eller är bara min flickvän trött på mig helt enkelt?

• Svar på tråden 7 månaders bäbis
  • Anonym (vet ej)

Oj vad läskigt. Du skulle kunna vara min kille. Jag vet faktiskt inte om jag tröttnat på honom eller om jag är allmänt okåt just nu.

• trumvirvel

så du svarade på det som om det skulle vara han som skrev? =)

vet till 100% att du inte är min flickvän iaf så du kan vara lugn.

någon tanke måste du ju haft om detta, eller har du bara lagt det åt sidan så får tiden lösa problemen?
    för jag ser detta som ett stort problem.

du har ingen annan input att ge sådär ?

• Anonym (gravid tjej)

Håller absolut med om att man får ge och ta i ett förhållande. Varför vill hon inte ha sex då? Eller ens suga av dig? Får det henne att må dåligt ska du ju såklart inte kräva något av henne, men det verkar det inte heller som att du vill. Tycker hon låter jävligt egoistisk om jag ska vara ärlig. Du gör ju massvis för henne för att underlätta vardagen, varför vill hon inte göra saker för dig?

Som sagt, ni kanske borde ta reda på varför hon inte har nån sexlust? Kanske är hon deppig?
    Hennes beteende låter ju som att hon antingen inte mår så bra känslomässigt, eller att hon helt enkelt är självisk och skiter i killen hon älskar.

• trumvirvel

Har försökt att reda lite i det där, eftersom ja trodde ett tag att hon var deppig.
    I början hade hon problem med amningen som ledde till att vi fick ta till flaska
    satt inne en hel del och i princip väntade på att ja skulle komma hem.
    men nu är hon ute om dagarna, träffar gamla kompisar och så har hon ju öppen förskola
    Hennes humör i övrigt är inte förändrat, det är just det där med ge mig mitt nöje om man säger så.

när ja försökt prata med henne säger hon bara att hon itne vet varför.
    har frågat både om det är något som smakar illa, man kan ju få svamp o allt möjligt..
    eller om det är något jag gör under akten som hon inte gillar.
    men hon påstår att det inte är något sådant.

Hon svarar ju varje gång att hon ska bättra sig och göra det oftare.
    men jag vill ju inte vara för hård mot henne heller.

Jag mår sämre och sämre i det här förhållandet.
    låter pjåskligt att säga att det är pga brist på den närhet man får av det.
    samlag är väl en sak, det kan ja väl kanske förstå på något vis att man behöver vara upplagd för
    men oralt, vill inte ens börja räkna på antal gånger man gjort det under sitt liv fast man inte haft lust för det.
    kommer man bara igång, så kommer man ju i stämning.

• Janni8

Så bara för att din flickvän inte vill ha oralsex med dig så tänder hon inte på dig längre?
    Vet inte om du missat det men hon födde barnf för 7 månader sedan, NI fick barn för 7 månader sidan.
    Ge det till tåls lite, låt er ffa henne smälta att hon är nybliven mamma.

• Anonym (vet ej)
    trumvirvel skrev 2010-09-28 14:54:46 följande:
    så du svarade på det som om det skulle vara han som skrev? =)

vet till 100% att du inte är min flickvän iaf så du kan vara lugn.

någon tanke måste du ju haft om detta, eller har du bara lagt det åt sidan så får tiden lösa problemen?
    för jag ser detta som ett stort problem.

du har ingen annan input att ge sådär ?
    Haha, fast jag är 100 på att det inte är min kille så jag kan svara ärligt här.

Jag älskar honom och vill vara med honom men jag vet inte om jag är kär i honom längre. För är man verkligen kär i någon så VILL man ha sex med dom. Kanske inte hundra gånger om dagen, men ändå. Visst kan hormoner och sådant göra att man tappar lusten, men har man känslor kvar så VILL man hjälpa till på annat sätt. Om man nu inte är DÖDStrött, och det verkar ju som om du hjälper till en hel del hemma, så det kanske inte är det största problemet.

Vad tror du? Tror du att hon fortfarande är kär i dig?
  • Anonym (lis)

Är jag gammaldags om jag tycker det är okej att ha sex när den andra gärna vill även om man själv inte är supersugen just då? Jag gör det ibland och jag känner inte att jag offrar mig utan mer som när man t ex masserar den andras fötter eller lagar hans/hennes favvisrätt. Lite omtanke helt enkelt.
    Du skriver fint TS, hoppas det ordnar sig riktigt bra!

• Anonym (gravid tjej)
    Anonym (lis) skrev 2010-09-28 21:38:50 följande:
    Är jag gammaldags om jag tycker det är okej att ha sex när den andra gärna vill även om man själv inte är supersugen just då? Jag gör det ibland och jag känner inte att jag offrar mig utan mer som när man t ex masserar den andras fötter eller lagar hans/hennes favvisrätt. Lite omtanke helt enkelt.
    Du skriver fint TS, hoppas det ordnar sig riktigt bra!
    Känner precis likadant! Som en massage eller ja vad som helst man gör av omtanke. Man måste bjuda på sig själv. Tycker sex har blivit så stigmatiserat och får panik på folk som skriker 'våldtäkt' så fort man ens tar upp det här ämnet...
  • Anonym (Pappa till två)

Har inga tips mer än att jag hoppas det löser sig för er. Sitter i samma, eller kanske sämre sits själv ;)

• redneck girl

hon anser sig väl bara vara morsa nu då.efter ett år borde hon vara tillbaka på banan igen.du får ta och fråga ut henne vad hon pysslar med.hon kan inte bara låta tiden gå utan att vara villig till bot och bättring.åren rinner i väg och vips har ni inget gemensamt än en unge.barn är inget hinder för ett bra sexliv.och hon verkar ju vara en sjusovare,så sömnbrist kan det inte heller vara. farligt när folk glömmer bort att de är mer än bara morsa och farsa.

• Anonym (känner igen)

Jag har 7-månaders, och min lust är nästan borta. Killens också mycket lägre som tur var, så vi retas mest om att vi ska orka ha sex "imorgon".
    Under graviditeten var jag jättekåt och han ville inte, blev inget på flera månader... Innan var han nästan sexgalning och vi hade 3 gånger om dagen.
    Älskar min kille mer och mer varje dag. Han är sexigast på jorden. Men ändå blir jag inte... kåt. Jag tror att det är hormoner. Känner att jag saknar sex, saknar den spännande känslan. Men har svårt att få den.

Ni har familj tillsammans, så håll ut! Låt det inte förstöra allt. Hitta närhet på andra plan tills det rett ut sig!

Lycka till!

• Anonym (Frigid)
    trumvirvel skrev 2010-09-28 14:40:56 följande:

Jag har alltid haft lite högre sexlust än min kära flickvän.
    det är något som ger mig bekräftelse
    innan hennes graviditet fick ja åtminstone avsugning varannan dag
    och vi hade sex ca 4-5 gånger i veckan. och det kändes verkligen som om hon ville ge mig oral njutning, gick verkligen in för det.

Sex för mig är en stor del.
    det handlar inte bara om sex, det är en närhet, en bekräftelse, en njutning, en svetsfog i förhållandet.
    Jag vill ha den bekräftelsen att min flickvän tänder på mig.

Nu när hon blev gravid i 4 månaden avstannade avsugningar helt ( fortfarande inte något som är aktuellt och detta är över 1 år sedan. sex hade vi typ 3 gånger från månad 4 till 3 månader efter förlossningen

Nu när bäbisen är 8 månader har vi sex 1-2 gånger i månaden. och det känns som hon har det för att hon känner att hon måste.  oralsex är helt uteslutet, hon vill inte på mig, och hon vill inte att ja gör på henne.

Jag har testat typ allt känns det som.
    Jag jobbar hon är hemma och är mammaledig
    när jag kommer hem från jobbet tar ja över ansvaret för bäbisen någon timma, sedan börjar jag med maten
    sedan är det jag som nattar bäbisen. hon somnar senast 20.00 varje dag och sover gott, så trötthet bör det inte vara. jag går upp o ger napp o matar varannan natt samt hela helgerna

Hon får ofta " kli på ryggen" , ryggmassage, eller fotmassage framför tvn, om hon inte fastnar vi datorn.
    Har försökt att ta initiativet till sex rakt på sak leder alltid till att ja är för trött (inte oväntat kanske men man måste testa allt)
    kramats o kelat länge och börjat försöka ta ett initiativ (ett nej,,)
    bara legat o  kramats o pussas utan att göra anspråk på något vilket inte resulterar i något alls förutom just kel som ökar min frustration ytterligare utan att få utlopp.
    har tom gått så långt att ja inte tagit initiativ till något, då hon går på mig och frågar varför vi inte kramas o pussas för längre (vilket ja inte direkt säger till henne att det är för att jag inte tar initiativet till det längre för att se vad som händer)

Jag har försökt prata med henne om hur ja känner, men svårt att inte få de att låta som jag är en mansgris som bara vill ha sex.

alla feminister kommer väl älska det ja skriver nu. men måste få det sagt..
    Varför skall det vara så svårt att tänka på någon annan när det handlar om sex?
    gör inte si om du inte vill och gör inte så för då ger du efter till det mansdominerade samhället.
    varför göra sådan stor grej av det. jag arbetar, hjälper till att städa, lagar maten.
    Jag ger henne all den uppmärksamhet hon vill hon får massage när hon ber och även på mitt initativ.
    hur svårt kan det vara att ge något tillbaka, ja skulle också tycka det var skönt med massage då och då.

En runk, är inte konstigare än en massage egentligen för min del ser jag inte problemet med oralt heller
    10 minuter munmassage.. är väl inte så knössligt bara det att alla ska göra en sån stor grej av det för att det handlar om sex.

inte byteshandel jag är ute efter. men ... ja vad ska man säga..

vad f*n ska man göra för att få igång det.
    ni med erfarenheter, hade ni det så här? eller är bara min flickvän trött på mig helt enkelt?

Är det så min man känner det? Ok, jag tar hand om bebisen natt och dag det gör jag, eftersom han har sitt jobb att sköta och jag mitt jobb med bebisen hemma och våra äldre barn. Det blir ingen sex här heller eftersom min bebis e så fruktansvärt mammig och inte sover särskillt länge när han somnat. Han är 6mån.
    Jag vet inte, det känns tycker jag som att det har blivit som en ond sexlös cirkel alltihop. Jag är kåt tror jag men jag väntar på något extraordinärt liksom. Det käns inte som att det räcker med att han nyper mig i arslet och säger "Näe, älskling" och flinar. Jag är trött på honom... Jag vill hångla!! Som på film, känna mig sexig, het.
    Förresten, vi var på kalas/släktträff och jag var i ett annat rum på väg till ett annat och mingubbe står och snackar med en tjej som jag aldrig sett. Nån kompis till nån... Hon smila och brösta upp sig för honom och jag studerade dem en liten stund. Plötsligt kom det över mig hur mycket jag ville ha honom, knuffa undan henne och sätta på honom rakt av!!! Konstigt...
  • trumvirvel

Uppdatering:

Nu är vår älskling ca 1.5 år gammal.
    duktig som få, och helt underbar.

Men problemet med närhet/uppskattning/ är fortfarande kvar. 

Innan jag träffade min sambo levde jag verkligen singellivet, hade sex ofta, länge med en del olika partners.
    Jag hade ett gott självförtroende då. Kände att jag var bra i sängen.

Början av min sambos och mitt förhållande var hur bra som helst, hon gillade att testa saker.
    vi hade sex ofta och varierade ofta med analt, och oralt.
    sen tog hon bort analsex, och sen oralt, hon är inte ens villig att runka av mig längre.

Nu har det gått väldigt långt, vi har samlag max 1 gång på varannan månad, och det är ett riktigt uselt ligg.
    Oralt har skett 1 gång sedan jag skrev sist, och hon var bara uppstressad och ville att det skulle gå så fort som möjligt.

Jag kräver mer. 

Varit väldigt nära att ringa någon för att träffas, men jag varken vill eller har tid att vara otrogen.

Det ända som håller mig kvar är vår dotter.
    Min sambo har dragit ner min självkänsla till botten.
    Vill verkligen inte separera för min dotters skull, men  jag måste tänka på mig själv också..
    Jag får fokusera på mitt arbete istället, umgås med vänner och sätta igång med min hobby igen.
    Jag lägger ner förhållanden helt då jag inte vill att vår dotter skall få en " ny mamma ".

Vill skriva ner dessa rader för er Mammor som bara tänker på er själva ..
    ni är inte oersättliga.

Från gott självförtroende och frodande sexliv till botten på 2 år.
Svar på tråden 7 månaders bäbis