• Yosa

Gustavsvik/äventyrsbad i Örebro

Planerar ett besök till äventyrsdadet Gustavsvik i Örebro. Vad är er upplevelse av badet? Vi åker med barn på 2.5år och 5.5år.

Finns de bastu?
    Tips man bör tänka på?
    Behövs mynt till skåpen?
    Vad ska man ha med dig? Matsäck eller köpte ni mat där?
    Fanns det mycket roligt för de yngre barnen eller var det mest för äldre skolbarn?

• Svar på tråden Gustavsvik/äventyrsbad i Örebro
  • ingensignatur

Bastu finns, flytvästar att låna finns, 10kr till männens skåp o 1 kr till kvinnans skåp. Jag tycker maten där är onödigt dyr, så jag brukar ta med eget. barnen har egna pooler o mina barn (nu 4o5) har älskat det stället i några år :)

• Yosa
    ingensignatur skrev 2010-09-28 19:29:01 följande:
    Bastu finns, flytvästar att låna finns, 10kr till männens skåp o 1 kr till kvinnans skåp. Jag tycker maten där är onödigt dyr, så jag brukar ta med eget. barnen har egna pooler o mina barn (nu 4o5) har älskat det stället i några år :)
    Oh tack för snabb info!

Då blir det att ta med sig 10kr och enkrona då. Smidigt att ha de klart!

Tänkte ta med lite kall mat men också köpa lite fika o så. Finns glass antar jag.
    Upplever du att det är kallt? Fryser man där inne? Tar med badrockar till barnen ifall. Skön med bastu.
  • Yosa

Finns flytvästar där inne eller måste man ta de redan i entren?

• Ejin

jag var där i sommras och kan varm varmt rekommendera alla att åka dit.. såååå skoj de var.. både för dom små o för oss stora... jätte jätte varma barnpooler och supervarmt och skönt i luften... Det är inte stor risk att barnen ska frysa där inne. det var som i tropikerna i luften typ.

Maten var dyr och sådär god. Så ta med egen om du orkar .. mkt roligare...

Vi hade t.om vagn med oss in i badet så att dottern klunde ta en tupplur mitt på dagen...

Ha de så roligt.,. hade självgärna åkt dit men har lååångt att åka tyvärr...

• ingensignatur

flytvästarna finns där inne o som ejin sa så är det varmt o skönt därinne. Tycker iofs själv att de e skönt att ha handduk på mig när jag ska äta men förutom de så är det perfekt där inne :)

• summerhunter

Jag tycker att det var skabbigt och slitet. Vi har en pojke på snart 4 år, och jag tyckte att antingen var han för stor för tex plaskpolen, eller också för liten, tex de där strömkanalerna.

Nej, åk till Arboga istället mycket fräschare, lagom rutschkana de kan åla själva, stor varm bassäng till bebisar.

• m med tre stjärnor

Det är jätteroligt och du har fått bra svar.

Vill dock förbereda dig på några negativa grejer... Det är oftast kö till duscharna. för det finns alldeles för få till alla människor. Sen är omklädningsrummen rätt ofräscha.

Det du dock inte ska missa är skötrummet (ligger på markplan på vägen mot kiosken), de har skötbord, minitoalett och bebisdusch!

Maten är verkligen inget vidare, tänk gatukök.Men glassen och godiset är helt okej;)

Vi har fyra barn 8,6,snart 5 och 1 och de älskar stället allihop. De två yngsta gillade att hänga i småbarnsbåten och de andra var typ överallt. Åttaåringen dock besviken att hon var för liten för vissa grejer...

• ingensignatur
    summerhunter skrev 2010-09-28 20:25:37 följande:
    Jag tycker att det var skabbigt och slitet. Vi har en pojke på snart 4 år, och jag tyckte att antingen var han för stor för tex plaskpolen, eller också för liten, tex de där strömkanalerna.

Nej, åk till Arboga istället mycket fräschare, lagom rutschkana de kan åla själva, stor varm bassäng till bebisar.
    Min 4åring (har nyss fyllt) åker de stora rutchkanorna själv, forsen får man följa med i o jag gillar in den värsta delen, annars går den oxåå bra. Han älskar oxå att vara i sjörövarbåten i barnbassängen, så det beror nog på hur ens barn är..
  • Thegran

Har tänkt åka dit i dag med vår väldigt vattenvana 2åring, som dessutom älskar vattenruschkanor.

Är gustavsvik något för henne tror ni? På bilder ser ju barnavdelningen väldigt rolig ut?!

Vi hänger vanligtvis i Arboga badhus varje vecka, men känner för lite ombyte och hoppas på mer äventyr nu ;)

Svar på tråden Gustavsvik/äventyrsbad i Örebro