• Crown

Manick för övervakning ljud/bild av bebisen?

Jag vet inte vad det heter, men letar efter en övervakningsmanick typ walkie-talkie som man ställer inne hos den sovande bebisen och tar med sig högtalare (har även sett med kamera) för att höra om bebisen vaknar.
    Har någon en sån? Tycker ni att den är bra? Var kan man köpa och hur mycket kostar den ungefär. Och... vad Heter den?

Tack för all hjälp! Jag tänkte ge en sån till den blivande pappan på Fars dag. Lagom teknisk pryl för att vara rolig, men ändå från/till bebisen...

• Svar på tråden Manick för övervakning ljud/bild av bebisen?
  • Crown

Jag bor i Stockholm, så butiktips där vore bra. Hinner ju inte beställa från nätet eftersom jag måste ha den till söndag

• mammaspyre

baby watchers finns ju i varenda barntillbehörsbutik nu juu även alla el tillbehöes butiker

• Aquilon

Philips tillverkar en sådan (med kamera som "ser i mörkret"). Tyvärr tycker jag att räckvidden är lite halvtaskig. Kanske inte riktigt värd sina 2000:-

• Crown

Nja, 2000 är lite häftigt.
    Duger räckvidden normalt sett på dessa olika babyalarm i ett hus+ trädgård? Det står 150-300 m på de flesta har jag sett. Kan man lita på det?
    Är dyr bättre än billig?
    Jag hittade på teknikmagasinet, någon för runt 400 kr och annan för ca 1000 kr (bara ljud). Undrar om det är värt att satsa på den dyrare...

• Julius

vi köpte en Denver på ICa för några månader sedan för 599:-

• Ozzyfan

Bra tråd! Undrar själv samma sak,. Har hittat en på Claes Olsson. Modellen är en Philips som har en räckvidd på 250 meter i öppen terräng och priset är 599. Det finns även billigare där men denna verkar bra. Någon som vet nått om denna?

www.clasohlson.se/ välj barnvakt , sista modellen

• Julius

ozzyfan: Den visar ju ingen bild som dom andra vi pratar om gör!

• Marika

Har sett ett par stycken på Kjell & co, kanske inte superbilliga men ändå!

• neeke72

vi har en barnvakt som e som en webcamera där bebisen sover och en monitor hos oss... vi ser bebisen i den lilla tvn...!!

Den kostade runt 800kr på Clas Ohlsson...!!
    nu finns det en för 1295....

• Aquilon

De angivna räckvidderna är antagligen korrekta i totalt vakuum, helt utan hinder

Skämt åsido men nej, några 150-300 meter brukar det inte vara tal om. Dela den siffran med tio så är det ändå optimistiskt i många fall. Vad du bör tänka på vid köp är om babymonitorn är digital (DECT) eller analog. Analoga babymonitorer är extremt lätta att avlyssna, eftersom man bara behöver ex. vis en kommunikationsradio för hobbybruk. Nu är det kanske inte så farligt om någon lyckas höra ditt barn skrika lite men om man råkar lämna den på i sovrummet så kan det ju bli pinsamt

• Crown

Det kanske räcker bra med ljudövervakning?
    Digital tycker jag känns lite overkill. Bara den slår på när bebisen börjar skrika, det är det enda jag behöver.
    Fungerar de som ni köpt bra?

En sån med TV-övervakning gillar jag nog inte. Det är inte när jag sitter framför tvn jag vill ha passhjälp, snarare om jag är på annat våningsplan eller ute i trädgården, eller om bebisen ligger på balkongen och jag är inne.

Svar på tråden Manick för övervakning ljud/bild av bebisen?