Ok, 97000 känns mer rimligt, blev lite orolig där att jag hade missat ett bra erbjudande i Älvsbyhuskatalogen...
Varken jag eller min sambo är särskilt händiga av oss så vi kommer nog att hjälpas åt hela vägen med husbygget, även om det är jag som står för de flesta initiativen...
Vi kommer inte heller att inreda övervåningen i första skedet utan ska också försöka göra det om några år när man ser lite hur ekonomin har blivit. Det är lite därför som vi har valt att behålla det lilla sovrummet eftersom vi troligen kommer att ha ännu en liten om något år eller så, skönt om alla kan ha ett eget rum. Om vardagsrummet känns för trångt kanske vi slår ut väggen till lilla sovrummet efter att vi har byggt till övervåningen, men vi får se hur det känns efter inflyttningen. Jag föredrar ju att ha mitt sovrum på övervåningen så det lär inte dröja alltför många år innan vi bygger ut skulle jag tro
Gröna händer har jag inte heller så vi har inte riktigt funderat på hur trädgården ska se ut, vi tar det nog lite som det kommer. Vet faktiskt inte hur många m2 tomten är på, den är inte liten, men inte jättestor heller - tycker det är rätt skönt, blir alldeles för mycket gräsmatta att klippa annars... är lite halvlat...
Gud vad härligt med vedeldad bastu! Vill jag oxå ha!!