• Makrill

Har ni adopterat SN barn?

Hej.

Jag är ny här på forumet (om man bortser från att jag var aktiv när jag väntade barn för över 5 år sedan)
    Vi står i kör för adoption, och vi har precis anmält intresse för ett SN barn från Bulgarien. Hon är för tidigt född (fyller två i november) och eftersom vårt biologiska barn också är prematur så har vi erfarenhet av det.

Finns det någon här som har adopterat från Bulgarien och/eller har blivit föräldrar till ett SN barn som vill dela med sig?

• Svar på tråden Har ni adopterat SN barn?
  • Makrill

Tack!

Hur lång tid som återstår.. det vete fåglarna. Men om jag fattade BFA tjejen rätt så ungefär 4-6 månader. Först ska vi in med en lunta papper (hoppas vi kan återanvända en del av våra Taiwanpapper), sedan en veckas resa till landet för att träffa tjejen och bestämma om vi vill gå vidare. Sedan 4 månader pappersarbete/juridik i Bulgarien innan andra resan.

Om man bortser från  de 2,5 år vi redan stått i kö så är det ju kortare än en graviditet.

• Makrill

Just nu väntar vi på papper från Bulgarien samtidigt som vi jobbar med alla våra papper. Detta är sååå frustrerande. Många kvällar innan jag ska somna så tänker jag att "vår" tjej somnar ensam i en annan del av världen. Å hon e inte "vår" tjej på länge ännu.... jag har visst gåt å blivit lite knäpp av alla väntan.

• Hej och Hopp

Hej och grattis!
    Jag har också en tjej som är född i november-08 (född i Vietnam)
    Du har inte alls blivit lite knäpp - att ha ett barn på så långt avstånd är tufft och hur ska man kunna låta bli att tänka på det lilla livet som snart ska vara med er för alltid! (för visst är det i princip klart för er - ni är godkända i landet och väntar "bara" på att få hämta hem ert barn?)
    Än en gång -grattis och hoppas tiden går riktigt fort tills ni får er lilla tjej i famnen

• Makrill

Tyvärr är det inte "i princip klart". Vi har bara fått reda på att vi har blivit matchade, dvs att vi får ansöka om att få adoptera. Vi har inte ens fått ett foto ännu och vi håller på som bäst och sammanställer alla dokument.

Lååång resa kvar alltså. *suck*.

• Spirit

Hej!
    Här är en till som funderar på Bulgarien. Jag vill gärna vara med på bulgarienlistan och har ansökt om medlemsskap.

• Selma1966

Vi adopterade en pojke i våras med arthrogrypos, från Ryssland. Stela leder i benen och lite stel käke. Första operationen i november. Ångrar mig inte en sekund! Men det är ett helt nytt liv som öppnar sig för oss.

• Selma1966

Vi adopterade vår son i maj från Ryssland. Arthrogrypos, (stela knäleder, stel käkled, höftluxation etc). Jag ringde en expert och ställde alla frågor vi kunde komma på innan. Vilken vård finns det här. Hur mycket kan man förbättra. Är det smärtsamt för honom... etc. Läkarens posiiva respons och fullkomliga kärleksförklaring till dessa barn som föds med diagnosen värmde hjärtat och gjorde mig trygg. Hon hade rätt i allt och min lilla grabb har redan charmat henne och bevisat att hon även hade rätt om dessa barns styrka, kraft och mod. Första operationen blir i november!

• Helle68

Hej! Har adopteraat ett tvillingpar från slovakien för ett och ett halvt år sedan. De är också prematura, födda i v. 28. Läste att du redan har erfarenhet av prematura barn men du får gärna inboxa mig om du har några frågor. Lycka till!

• Makrill

Igår fick vi bilder och ett par videosnuttar av vår tjej. Snacka om tårflöde.
    Idag fyller hon 2 år å vi får inte vara med och fira henne, men kanske snart.... i alla fall om någon månad hoppas jag.

• villsågärna38
    Makrill skrev 2010-11-02 11:59:59 följande:
    Igår fick vi bilder och ett par videosnuttar av vår tjej. Snacka om tårflöde.
    Idag fyller hon 2 år å vi får inte vara med och fira henne, men kanske snart.... i alla fall om någon månad hoppas jag.
    Oh va underbart! Var hon söt? Läste att hon var prematur. Vad innebär det i det här fallet? Skriver för att jag vill lära mig lite mer. Vi är nya i adoptionsvärlden. Kram
  • Hej och Hopp

Åh, hoppas ni har henne hos er snart!
    (min dotter fyller 2 år imorgon )
    Vad roligt att få videosnuttar på henne också!

Svar på tråden Har ni adopterat SN barn?