Bonusbarnet vägrar äta min mat!!!
Är själv bonusmamma och förstår känslan som du beskriver. Händer det en gång så...ja då kan man ju ta det men händer det samma sak om och om igen så då tappar man både orken och lusten. Det som krävs är ju att din sambo måste vara lite hårdare. Menat med att den maten som serveras den ska även ätas. Det Finns alltid rätter som man tycker mer eller mindre om. Men att visa att alla i familjen ska äta samma för idag serverar vi det här. Nu har iofs min sambo en son på 5år men han har varit väldigt mycket just nu att maten är äcklig och han vill ha ngt annat i stället. Men då har vi gjort så att han får sitta vid bordet tills han har ätit upp maten. Det blir ju bara tråkigare för barnet att sitta länge vid matbordet än att gå och göra något trevligare. Men tillslut så faller nog poletten ner att man får äta det som erbjuds.
Din sambos dotter var väl 11år och då tycker jag inte att ni ska behöva ha sånt tjat var eviga dag. Det blir ju kanske inte bättre heller av att din sambo ställer sig och gör extra åt henne varenda dag bara för att hålla henne nöjd och undvika konflikter.