iti skrev 2010-09-29 17:58:27 följande:
Nej, usch, vilket ouppfostrat barn! Och vilken ouppfostrad pappa!
Nä, jag skulle definitivt inte tåla sådant uppförande och ta en jättediskussion med pappan (utan dottern) först.
MAN SPOTTAR INTE UT MATEN och säger inte så! Kan hon äta/uppföra sig hos farmor så kan hon äta o uppföra sig hemma!
Självklart kan man ta hänsyn till barnet vid matlagningen och ibland får barnet smaka det som lagas utan några extra miner. Man kan ju inte tvinga någon äta mat man inte alls tycker om - t ex svamp eller räkor eller special ostar mm. Men får barnen själv bestämma så blir det just köttbullar eller falukorv till varje måltid. Eller godis!
Om diskussionen med pappan inte leder ngn vart, (han är förmodligen livrädd att uppfostra sitt barn och tror att barnet kanske inte tycker om honom och flyttar hem till mamma) så skulle jag nog flippra ur själv och kräva av tjejen att uppföra sig i din närvaro - i annat fall skulle jag nog inte vara med dem vid middagsbordet,
Jag vill inte se att ngn spottar ut maten vid mitt middagsbord vare det är egenlagad eller inte.
Om det inte hjälper så skulle jag äta middag ute varje kväll - så barnslig är jag! Och sårbar.
det är altsa ok före dig att vara barnslig men om en 11 aring är det är det hemskt.
kan inte sluta skratta