Inlägg från: Anonym (Förbannad Tupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbannad Tupp)

Bonusbarnet vägrar äta min mat!!!

Jag vill bara säga att jag förstår helt hur du känner jag känner lika dant, fast här är det inte min sambo som är det stora problemet utan hans exfru. Hon tycker väll i stort att det är ok att ge mackor om man inte äter maten som serveras.

Min älsta styvson på 8 år har mackor med sig till skolan för att han inte vill äta i bamba. Sist jag kollade så serverades det potatis, pasta, ris, sallad, knäckebröd som man kan äta om man nu int tycker om det som serveras till.

Jag funderar starkt på att sluta laga mat dom dagarna barnen är här.

Jag är bara rädd att deras mat beteende skall smitta av sig på våran gemensamma son.

I går hade den äldsta sonen beställt lax och jag gick och köpte laxfjärilar och gjorde rostade grönsaker till och kall cremfraich/-honungs och citronsås . Vad händer dom åt inte utan dom slängde det.

TACK FÖR MATEN!!!!!!!!!!!!!

• Anonym (Förbannad Tupp)
    satakatse skrev 2010-09-30 11:42:29 följande:
    Jattekuuul NOT.. och barnen ska lära sig att det är olika regler i olika hem... MIna försöker tappert mellan varen med att "Men hos pappa får vi.." och mitt svar är "Vi är INTE hos pappa" och när pappan har ringt och rådfråga mig om detta betende när han får höra att "Men hos mamma får vi.." Så han ger svaret "Vi är INTE hos mamma"...

Vill och får barnen leva på mackor hos mamma, fine, mammas regler, mamma är inte hemma hos er.. ELLER????

Nej tack gode gud bor inte mamman hos oss. Men hon och min sambo har bråkat om det här med att ha mackor med sig till skolan så nu har han mackor med sig till skolan när han är hos oss oxå. Jag vägrar dock att göra mackorna och att lägga ner dem i väskan. Har inte hans pappa gjort det får han vara utan. Vad hände med att ha en frukt med sig till skolan?

Svar på tråden Bonusbarnet vägrar äta min mat!!!