smulpaj01 skrev 2010-10-01 11:49:35 följande:
Kunna? Du menar väl att dem inte vill laga makaroner och köttbullar själva?
För är dem 9 och 12 så kan dem laga den maten själva.
Det kan iaf mina barn som är i samma ålder.
Varför skulle dem få övervikt och andra problem av makaroner och köttbullar? Själv är jag och mina syskon nästintill uppvuxna med sån mat och ingen av oss har någonsin varit överviktig.
I vuxen ålder äter vi dock det mesta, både jag och mina syskon.
Vågade inte skriva att de inte vill, för jag trodde att jag skulle få hugg på att 9 och 12-åringar inte alls ska laga mat själva... Men, visst, varken vill, orkar eller kan... Lata, oengagerade och gnälliga.
Ang. övervikten så har den ena varit hos dietist i några/något år pga av övervikt, utan resultat eftersom föräldrarna låter barnet äta det han vill. Den yngre börjar få problem med vikten nu.
Ni som anser att vi bonusföräldrar har fel, som säger att det inte är vårt ansvar, vill jag svara:
Vi har FÖRSÖKT! Men när bioföräldrarna inte vågar ta i diskussionen ang. mat för att inte vara boven i dramat, kan inte det ansvaret läggas på bonusföräldrarna, för de är ju redan "boven". Jag kan inte krångla med maten och försöka få dem att äta bra, när inte deras egna föräldrar tar den fighten. Då blir jag ännu mera "bitch". Om de är så att de tycker lite, lite bättre om mig om jag ger dem pizza så fine, för det är så de kör med sina egna föräldrar.
Jag och maken har gemensamma barn och där blir det defintivt andra bullar kan jag lova! Ät eller svält!