Bonusbarnet vägrar äta min mat!!!

Corpset skrev 2010-10-02 17:42:25 följande:
Hemma hos oss händer det ibland att jag och maken äter helt olika maträtter, för han gillar saker som jag inte gör, och tvärtom. Listan på vad jag faktiskt äter är väldigt kort i jämförelse med allt jag inte äter. Mycket av det kommer hemifrån, där det var äta eller gå hungrig, vilket ledde till att man fick stjäla mat (franskbröd, rå spaghetti osv) om man tyckte att snabbmakaroner, brunsås och bacon inte var gott... Jag och maken har en deal som går ut på at han inte berättar vad han har i maten, för om jag vet så är det större risk att jag inte äter den.
När ska folk inse att matsmak är subjektivt och bara för att en själv tycker att maten är supergod, så betyder inte det att andra gillar den. Troligtvis så tycker man sin egen mat är god, annars skulle man väl inte laga den åt sig själv?
Hos oss svälter ingen. Dottern som älskar oliver, broccoli, bönor och kikärtor får det, men jag skulle aldrig äta något av det.
Jag vet att det är ett allvarligt ämne, men jag är tvungen att få tala om : Det här inlägget är det roligaste av alla♣ I slutet framgår det faktiskt att dottern är jättenyttig *;)*