Bonusbarnet vägrar äta min mat!!!
satakatse skrev 2010-09-29 17:42:09 följande:
TIPS!Koka upp makaroner och stek köttbullar för en hel kompani och micra varje dag samma sak, förr eller senare ledsnar hon.. OCH det viktigaste hon har då valmöjlighet att äta sina älskade makaroner och köttbullar vaaaaarje dag och sen lagar ni mat till er som faktiskt är god och tillaga tillräckligt att det finns över till damen i fråga om hon vill ha...
(jag vet av erfarenhet att det funkar, framförallt när det blir fredag middag, lördag lunch, lördag middag så brukar ungarna krokna) jag gör det klart och tydligt att jag tänker inte laga två olika rätter jämt och att de får presis det de anser vara gott så de har INGET att klaga över!
och VIKTIGAST AV ALLT
låt pappan läsa tråden, inte enns mammor går med på sådant betende när det gäller sina egna barn så varför ska du som styvmamma leva med det??? han behöver fatta att han låter en 11 åring styra och ställa.. är det synd om ungen på något sätt? Nej, det är de inte, ungen är en unge och kör med och över sina föräldrar så som ALLA friska ungar gör om de får läge till det