Bonusbarnet vägrar äta min mat!!!
ok, trist att ni bråkar om mat. trist att du tar det personligt. det kan hända att ungen lägger fram det personligt, "du är oduglig och det visar jag genom att tycka att din mat är äcklig", men det betydet inte att du ts måste TA det personligt. du kan tolka det som exakt vad hon säger; nämligen att hon inte gillar maten.
att du gör det till en kostnadsfråga visar vart din ribba för samarbetsvilja ligger.
dyrt att laga lite snabbisar? inte alls, särskilt som ni spar in en porion av den andra maten, som troligtvis är dyrare.
jobbigt att laga snabbisar? inte alls. om inte annat kan du laga fem portiner, så kan hon värma dom i micron, eller laga själv.
tycker det är sorgligt att du låter detta sabba er relation.
Och nej, det är faktiskt inte jag som sabbar vår relation, för att jag inte låter mig hunsas, eller köras med, det är pappan som låter dottern göra det. Man uppför sig inte så när man är 11 år oavsett om man gillar maten eller inte. Det finns barn som är hälften så gamla som kan uttrycka sig mer finkänsligt. Men som sagt tror jag inte det handlar så mycket om maten, och är det så att det handlar om just maten, så får det bli mammans och pappans problem att utreda det. Jag studerar på heltid och har kvällarna fulla med studier och andra aktiviteter, än att hålla på och tramsa med unge om mat, laga dubbla rätter hit och dit.