• lenas funderingar

Mineralfoundation

Jag funderar på att köpa mineralpuder som många säger ska vara så bra. Det kostar ju dock en bra slant! Funderar på startkittet som finns att köpa på kicks för 995kr ID. Tänkte höra vad ni tycker om det som anväder det o ifall det är lätt att hitta en nyans som passar en? Tar gärna emot tips på andra märken jag kan spana in med =)

• Svar på tråden Mineralfoundation
  • lenas funderingar
    teflonminne skrev 2010-09-29 19:14:09 följande:
    Jag köper Tikei (tikei.se). Där hittar du prover för 10 kr st, så det är lätt att testa olika nyanser.
    Det var himla mkt billigare än Id..Är borstarna likdana som de som sälj på kicks ihop med Id?
    någon som kanske testat bägge märkena o jämfört, tänker att det måste bero på nåt att Id är så mkt dyrare
  • Helennnna
    lenas funderingar skrev 2010-09-29 19:42:02 följande:
    Det var himla mkt billigare än Id..Är borstarna likdana som de som sälj på kicks ihop med Id?
    någon som kanske testat bägge märkena o jämfört, tänker att det måste bero på nåt att Id är så mkt dyrare
    Jag har kört med tikei i ca 2 månader nu. Det är ett bra smink för den som vill ha det naturligt. Jag har ganska så ojämn hud och har beställt EM (everydayminerals) nu. De har olika foundation och concealer beroende på hur täckande man vill ha så hoppas på att de ska vara bättre för just mig. Testa tikei, det är bra smink. Men som sagt..inte så bra för den som vill ha "dockhud" som jag vill ha
  • Ventress

Elizabeth Arden har en mineralfoundation som är bra för "nybörjare". Kostar ca 350 kr.

• lenas funderingar
    Ventress skrev 2010-09-29 21:01:40 följande:
    Elizabeth Arden har en mineralfoundation som är bra för "nybörjare". Kostar ca 350 kr.
    Okej var säljs det? Borsten kostar ju en hel del den med, funderade på om de som fanns o beställa på tikei var av samma matrial som ids borstar som är betydligt dyrare, isåf kan man ju köpa en sån lika gärna
  • Ventress
    lenas funderingar skrev 2010-09-29 21:04:18 följande:
    Okej var säljs det? Borsten kostar ju en hel del den med, funderade på om de som fanns o beställa på tikei var av samma matrial som ids borstar som är betydligt dyrare, isåf kan man ju köpa en sån lika gärna
    Säljs överallt: Kick´s, Åhléns, olika parfymerier. Man får en puff till, och den funkar bra. Borste kan man ju köpa separat sen.
  • Jackie85

jag köper everydayminerals foundation. Tål inte id m.m. Deras foundation kostar $12 tror jag samt att deras kabukiborstar är de bästa på marknaden. Testat allt.

• Millan83
    Fru KM skrev 2010-09-30 09:51:23 följande:
    Jag har testat många olika men går alltid tillbaka till ID eller elf www.eyeslipsface.se. Jag tycker elf är ett bra alternativ till ID.
    Och framför allt är ju priset kanon! =) Såg nu att de har en kampanj med frifrakt för de som är fans på facebook! Om man gillar deras sida (sök på dem och se till att det är UKsidan, inte US,) så får man en rabattkod! Funderar på att beställa lite mineralskuggor! 
  • Fru KM

Javisst är priset kalas. Så även om man inte blir nöjd så har man ju inte lagt ut så mycket pengar .

• 071001

Jag var inte alls nöjd med ELF, alldeles för dålig täckning. Har både Tikei och ID och de är likvärdiga för mig, men Tikei är klart billigare. Smashbox Halopuder är också bra, men dyrt.

• En Åsa

Jag har testat Tikei, Everydayminerals och i.d och tycker att i.d är överlägset bäst. Ok, EDM fick jag en allergisk reaktion av ganska direkt så hur den fungerar för någon som inte fått det vet jag ju inte men Tikei tyckte jag för det första inte sjönk in som i.d gör utan mer la sig ovanpå huden och så täcker den inte lika bra heller.

• 071001

En Åsa, jag tycker att  båda lägger sig lite som en kaka på huden (och i alla rynkor). Hur applicerar du pudret? Jag kanske gör nåt fel?

• En Åsa
    071001 skrev 2010-10-01 13:07:22 följande:ättre.

En Åsa, jag tycker att  båda lägger sig lite som en kaka på huden (och i alla rynkor). Hur applicerar du pudret? Jag kanske gör nåt fel?
    Jag brukar göra så att jag lägger på pudret innan fuktkrämen har torkat (obs, fungerar absolut inte med Tikei, för mig iaf) och så borstar jag in det rätt länge. Annars har jag tyvärr inte tips.
  • 071001

En åsa, värt att prova det tipset, tack.

Svar på tråden Mineralfoundation