Svärmor "tar över"
Jag förstår verkligen det besvärliga med din situaton, är inte i närheten av samma situation själv då min svärmor inte verkar bry sig nämnvärt och min mamma har ganska dåligt ställt så vi har köpt allt själva och förväntar oss inte få nått heller. Men hade jag varit du hade jag tänkt som så att att det är ju din svärmors pengar, vill hon slösa dom på prylar ni inte kommer använda får hon skylla sig själv. Hade hon inte köpt grejjer hade ni ju ändå fått köpa grejjer själva så ni kan ju likaväl handla det ni vill ha så får hon ha grejjerna hon handlat hemma hos sig. Får ni en vagn av henne som ni får välja själva är det ju bara ett plus och resten kan ni ju strunta i om det tex är ryschpyschiga kläder som ni aldrig skulle ta på bebisen :)
Men jag måste säga att jag är lite glad över att vi inte fått nått till bebisen så slipper man "låtsas" tycka om det och kanske framstå som otacksam och istället bara ha saker man gillar till bebisen. Men vagn va dyrt så den hade jag inte tackat nej till om någon velat betala