• Ruccola

Röda skosnören till kängor?

Köpte ett par rätt höga kängor utan klack, och tyckte det skulle bli snyggt och se lite "punkigt" ut med röda skosnören till.
    Men, läste på nätet att röda skosnören betyder att man dödat en neger eller att man sparkat nån så blod flutit.  Vad tycker ni?

• Svar på tråden Röda skosnören till kängor?
  • cloudberry79

Que? Låter ju helvrickat faktiskt. Ha du röda skosnören om du tycker det är snyggt.

If you love me - please don't feed me!
  • curiosa

nej men snälla nån ha röda skosnären om du vill det, jag är väldigt skeptiskt till att det är nptt som "alla" vet om.

• Ruccola

Ok, då ska jag ha det. Tack! Hoppas att jag inte blir nersparkad i dessa antirasist-tider hahaTungan ute

• Eldsjäl

Det lät allvarligt. Ha det. Skulle gärna haft det. Jag tror ingen tänker så om dig. det är likadant med folk som har spindelnät intatuerade. Inte tänker man väl så om dem?

• Thuleslapper

Olika färger på skosnören betyder olika saker i olika länder. I Tyskland tex betyder röda skosnören att du är kommunist. Detta är dock oftast när folk har Doc´s eller Get-a-grip eller liknande.....Sen tror jag inte att detta är särskilt känt i Sverige (att olika färger på skosnören har olika betydelser) så ta duvilka du vill och som du gillar

• Ruccola

Det ser ju så coolt ut när sångaren i Rammstein har röda skosnören till sina svarta kängor, det är därifrån jag fick inspiration till det. Har hållt ögonen öppna ett tag, men har hittills bara sett svarta snören, skulle va coolt med rosa, lila eller blåa oxå.

Svar på tråden Röda skosnören till kängor?