Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!

Min syster gav brorsan ett kuvert innehållande en ultraljudsbild när han fyllde år. Han fattade inte vad det var först, tittade på den, vände på den, vände på den igen.. sen sa han "aaaah!" och det gick upp ett ljus. Sen fick vi andra som deltog vid födelsedagsfirandet också se. Det var väldigt oväntat och ingen hade misstänkt något, så det var roligt!

• ifyouweremine

Hmmm det var en bra idé.. samma här, makens hjärta klappar hårt för ett visst lag.. bra idé! Fast jag har också funderat på ett skattjakt som slutar med en bulle i ugnen. :)

• ifyouweremine

Vad roligt - grattis!! :) Är det din familj som ska få veta på julafton?

Hmmm, då borde man ju dra nytta av julens egenskaper på något sätt. Det kan vara lite kul att i julklapp ge nåt symboliskt som kanske tar ett tag innan man fattar. T.ex så ska jag bjuda en person på restaurang och ger därför personen en gaffel. Den i kombination med ett lurigt rim gör att han/hon får gissa lite. Bästa är nog att ge julklappen till en enda person och i rimmet på nåt sätt få in att han/hon får ta hjälp av andra. Om du ger det till allihop blir det kanske lite uppenbart.

Eller så kanske du kan hänga upp lite extra prydnader i granen när ingen ser? En napp här, en blöja där, en bebisstrumpa där.. och sen hoppas på att någon lägger märke till det under dagen/kvällen och fråga. :)

Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!