• Kina79

Tar av sig bilbältet, vad gör jag?

Muta
    Hon är ju så pass stor att hon kan lyssna och förstå vad man säger. När ni ska iväg på nåt kul så säger ni till henne att om hon knäpper upp sig så åker ni raka vägen hem igen. Sen gäller det ju att man gör det med.

Annars belöning: För varje gång ni åker nånstans och hon inte knäpper upp sig så får hon en belöning.
    Efter 5 eller 10 belöningar (små) så blir det något större - typ badhus, lekland.....

• Kina79
    Kina79 skrev 2010-09-30 14:39:01 följande:
    Muta
    Hon är ju så pass stor att hon kan lyssna och förstå vad man säger. När ni ska iväg på nåt kul så säger ni till henne att om hon knäpper upp sig så åker ni raka vägen hem igen. Sen gäller det ju att man gör det med.

Annars belöning: För varje gång ni åker nånstans och hon inte knäpper upp sig så får hon en belöning.
    Efter 5 eller 10 belöningar (små) så blir det något större - typ badhus, lekland.....
    PS. Och så länge hon håller på så, så åk inte till något kul. Och berätta det för henne! " Vi skulle gärna vilja åka till badhuset, men eftersom du tar dig ur bältet så gör vi inte det.
    Plus att Polisen blir väldigt arga om man gör så.
  • Kina79
    Finesse skrev 2010-09-30 15:17:48 följande:
    vad har du för stol?

min dotter har en britax hi-way och hon har aldrig fått ur armarna så där.. det går ju lixom inte när man drar åt allt vad man kan..
    Jag har oxå en Hi-Way till min 4½ åring och JO, det går att få ut armarna. Min dotter är väldigt liten o smal, så vid bälteslåset, precis vid nedre delen av magen, sitter inte bältet hårt. Och hårdare kan man inte dra åt.

Hade hon velat så hade hon nog kunnat trixa ut armarna. Som tur är gör hon inte det - hon skriker i högan sky om man råkar glömma spänna henne
  • Kina79
    isisisis skrev 2010-10-01 08:49:39 följande:
    Precis.Det hade funkat.Garanterat på mina iaf.
    Bara de vet man menar allvar.
    Jo men precis - man måste ju mena det när man säger det. Mina barn vet att jag menar vad jag säger.
Svar på tråden Tar av sig bilbältet, vad gör jag?