• pållan

Pergotime - lite frågor!!

Jag har regelbunden naturlig ägglossning, men har inte lyckats bli gravid trots att vi försökt i 2,5 år. Vi har nu gjort två inseminationer i naturlig cykel. Om den senaste inte funkade kommer jag få pergo i nästa cykel för att förstärka ägglossningen. Koll med VUL visar att jag får en äggblåsa per ägglossning, med pergo hoppas läkaren att jag ska få två äggblåsor och därmed dubblera chansen till att få ett bra ägg som blir befruktat. Så i mitt fall betyder kraftigare ÄL att få två äggblåsor istället för en. Vet inte hur många kurer man får eller bör prova. Nästa steg för oss är IVF: 

• pållan

Jag fick hjälp med insemination så fort kliniken fått svaren på mina hormonprover och svaret på min mans spermaprov. Båda var normala, då kollade de med VUL att jag verkligen hade ägglossning och det hade jag så då började vi med inseminationer med en gång. Vi började utredning på en annan klinik, där gick allt så långsamt, på 3 månader knappt nånting. Då bytte vi till Andrologen på Sophiahemmet, där vi fick göra första inseminationen en vecka efter första läkarbesöket. 

Var gör du utredningen nånstans, helena29?Om du har oregelbunden ägglossning  borde du ju få pergo, tycker jag. Hoppas att ni får hjälp vid nästa besök! 

• pållan

Då får du det säkert nästa gång! Att pergo var slut på alla apotek var ju inte din gyns fel

Svar på tråden Pergotime - lite frågor!!