Foto med i jobbansökan?
Skickar ni med foto när ni söker jobb?
Har aldrig sökt nytt jobb och tycker allt är jättesvårt...värst är personliga brevet.Några tips ang det?
Skickar ni med foto när ni söker jobb?
Har aldrig sökt nytt jobb och tycker allt är jättesvårt...värst är personliga brevet.Några tips ang det?
Skickar bara med foto om de ber om det i annonsen.
Tips på personligt brev är svårare...enda tipset jag har är att se till att det är anpassat till det företag du söker jobb på och det jobb du söker. Försök att undvika för många klyschor och att börja för många meningar med Jag.
Lycka till
Om du tycker det är svårt med uppställningen av brevet så kan du söka på personliga brev på google... jag fick fram en jättebra mall som jag skrev efter.
Det är även viktigt att ha ett CV som är prydligt och snyggt.
Jag skickar inte med foto om de inte ber om det såklart.
Jag har jobb som är lite "utseendefixerat" så jag skickar med foto. Alltid trevligt att få en bild av personen bakom brevet!
Ang foto:
Skicka med en seriös, snygg ansiktbild. Inte, vilket jag har sett, öldrickarbild, baddräktsbild, familjebild.
Det är nästan alltid en fördel att skicka med en bild, man blir inte så anonym då om det är många sökande är min erfarenhet när jag rekryterar. Sedan som någon skrev om det är ett jobb där det är väsentligt att man ser glad och trevlig ut som reception eller annat utåtriktat jobb så kan man ju lätt försvinna i jobbansökningarna om man inte har foto. Har man ett trevligt yttre är det absolut en fördel att skicka med det oavsett jobb, det kan aldrig bli en nackdel i något läge.
Foto är ett plus!
Sen att det sägs allmänt att man inte går efter utseende så nog f*n gör man det. Man kan inte se ut som en överkörd bäver i ansiktet om man dag ut och dag in representerar ett företag i ex modebranschen eller i ditt fall, ännu viktigare, skönhetsbranschen.
Bäver-ansikten får söka telefonförsäljningsjobb
Jag har rekryterat i mitt tidigare jobb. Det var inte viktigt hur man såg ut men jag tyckte ändå att det var trevligt med ett bra foto. Sen googlar man ändå personen och kan hitta än det ena, än det andra... ;)
Vad gäller brevet tycker jag att det är viktigt att man kan "bevisa" de egenskaper man säger sig ha genom att ge relevanta exempel på erfarenheter där de kommit till pass. Det är överhuvudtaget bättre att berätta vad man gjort än hur man är. Håll nere mängden privat information men ta gärna upp något specifikt intresse som kan tilltala den som läser.
I själva mailet,där man bifogar personligt brev och cv,skriver man nåt där?Nåt kort?
Om man nu skickar en bild på kuken...